Gå til innhold

B450 eller X470?


Sarasin

Anbefalte innlegg

Titter på nye bits and pieces til pcen, og har bestemt meg for å kjøre AMD denne gang :) Går litt i surr på hvilke hovedkort som støtter hva osv, men i korte trekk lurer jeg på hva den store forskjellen er mellom B450 og X470? Tipper jeg ender på en R5 3600 prosessor (det da vel være en del opp fra i5-7600?), men skal ikke drive med noen form for overklokking, verken av prosessor, ram eller skjermkort.

 

Eneste som er et must for meg er at det er mATX eller mindre på grunn av kabinettet jeg skal bruke, og at det er WiFi på kortet :) Har ikke M2-disk, men har lyst på ;) Åja - jeg er utprega fan av MSI :p

 

Thoughts? :)

 

(edit: Eller kan jeg ha B350 / X370?)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har da etter å ha lest litt rundt omkring her, forstått at RAM "må" overklokkes med Ryzen for å få litt effekt :p Spørsmålet fra oven står fremdeles i forhold til B450 og X470 - vil de forskjellige modellene ha noe forskjell når det kommer til overklokking av RAMen?

 

Registrerer forøvrig at det ikke finnes noe mATX-kort med WiFi, da må jeg eventuelt fortsette med mITX slik jeg har i dag. Det er i utganspunktet ikke noe enormt problem, men det ser så stusselig ut i kassa :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...