Gå til innhold

Krever bedre godkjenning for hydrogenstasjoner etter eksplosjon [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Politi og myndigheter får opp farten i sakens anledning.

Ut fra TUs artikkel ser det ut til at det er et stykke frem.

Opplistingen av Europeiske standarder for hydrogenanlegg er intet verdt med mindre det kan fremlegges certifikater og signerte godkjennelser på at anlregget virkelig er konstruert og bygget i hht. regelverket.

Dette bør være et naturlig dokumentasjonsunderlag for Bårum Kommunes byggesaksbehandling , brukstillatelser og ferdigattester.

Den stadige gjentagelsen om at man vil følge flyindustriens praksis med moment nøkler er mer egnet til latter enn informasjon.

Momentnøkller kan kjøpes på Claes Ohlson og bruk kan studeres ved neste dekkskift på en bensinstasjon.

Etterkyser mer håndfaste og meningsbærende utspill fra partene og myndighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tveit ønsker at DSB skal bidra til å gjøre at det i motsetning til nå, kan oppfattes så trygt at det kan brukes, slik at det kan spille en nøkkelrolle. DSB sier at det allerede er trygt/ at de ikke nødvendigvis kan gjøre det tryggere. Da har kanskje ikke dette livets rett, om aktuelle hendelse inntraff i et trygt nok regime. Da er det nok bedre å la være, hydrogen trenger/bør ikke spille noen nøkkelrolle i transportsektoren. Eksisterende drivstoff/infrastruktur kan med fordel benyttes med hybrid drift / rekkeviddeforlenger i en utfasingsperiode. Hydrogen for persontransport blir rett og slett for dyrt, dårlig og farlig.

Lenke til kommentar

Tveit ønsker at DSB skal bidra til å gjøre at det i motsetning til nå, kan oppfattes så trygt at det kan brukes, slik at det kan spille en nøkkelrolle. DSB sier at det allerede er trygt/ at de ikke nødvendigvis kan gjøre det tryggere. Da har kanskje ikke dette livets rett, om aktuelle hendelse inntraff i et trygt nok regime. Da er det nok bedre å la være, hydrogen trenger/bør ikke spille noen nøkkelrolle i transportsektoren. Eksisterende drivstoff/infrastruktur kan med fordel benyttes med hybrid drift / rekkeviddeforlenger i en utfasingsperiode. Hydrogen for persontransport blir rett og slett for dyrt, dårlig og farlig.

 

Delvis enig der. Kan ikke fatte at vi ikke kan si at 95% skal være batterielektrisk så får de resterende gå på metanol, etanol og biodisel. Dette bør være tilstrekkelig og dekke kjørebehovet til alle. Hydrogen er fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar

Om de er noen her som har jobbet med rørsystemer eller gass under trykk som aldri har opplevd lekkasjer hadde det kanskje vert en sjanse. Problemet er at lekkasjer oppstår før eller senere. Skader på tetningsflater,vibrasjoner i struktur,manglende tiltrekning osv osv. Når en slik lekkasje oppstår når det er hydrogen tilstede bør du komme deg langt vekk.

 

Bare søk på herøya og se alle smellene de har hatt.

 

Har man først laget hydrogen er det mye bedre å lage noe annet mindre farlig brennstoff.

 

Det er omtrent som å si at vi satser på motorer som bruker nitroglyserin. Hasse sikkert vert mulig men veldig farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...