Gå til innhold

Morrowind

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå som jeg har skaffet meg Elder Scrolls: Morrowind, er det verdt å skaffe seg expansionpackene

Elder Scrolls: Tribunal og Elder Scrolls: Bloodmoon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, gjør det! Forlenger spillet med hundrevis av timer...

Tror nok det hadde lønt seg for deg å kjøpe GOTY-versjonen, som inkluderer Morrowind + begge pakkene. Koster bare 250 kroner eller noe slikt...

Skrevet (endret)

Man må være forholdsvis high-leveled for å kunne ta i bruk ekspansjons-pakkene på den måten de er ment til. Av den grunn vil det være lurt å spille Morrowind en stund, se om du liker det, og da evt. kjøpe Tribunal. Deretter Bloodmoon.

Tribunal foregår i en stor-by kalt Mournhold.

Bloodmoon foregår på en "is-øy" (er usikker på navnet på øya ettersom jeg ikke har den ekspansjonen)

Endret av CobraM
Skrevet

Hvor høy level slik ca. må man være for å kunne begynne på Tribunal/Bloodmoon? Jeg er vel på 14 eller noe slikt nå (nettopp startet ny char), men han er ganske bra.... tok en ordinator ganske lett på level 5...

Er det forresten noen som vet om noen råe one-hand blunt weapons et eller annet sted?

Skrevet
Bloodmoon foregår på en "is-øy" (er usikker på navnet på øya ettersom jeg ikke har den ekspansjonen)

Solstheim ;)

Og ja. Kjøp dem begge, eller eventuelt GOTY. :yes:

Skrevet

Har runna begge exp....

Tribune = crapp ( Eneste bra er et våpen du får et sted i Tribune ) hehe ingen spoiler der nei :)

BloodMoon = yeah den er bra. Skaff den, men run Morrowind før du drar til BloodMoon øya. Har du ikke runna den ennå gjør det og når det er gjordt for du sikker BloodMoon for slikt og ingenting :)

Skrevet
nå som jeg har skaffet meg Elder Scrolls: Morrowind, er det verdt å skaffe seg expansionpackene

Elder Scrolls: Tribunal og Elder Scrolls: Bloodmoon?

Ja, det er verdt å skaffe seg de ETTER at du har spillt orginale morrowind en smule.

Det er f.eks ingen vits å dra til Bloodmoon hvis man er i lavt level!

Skrevet

nei skjønner, hørte også at utviklerne prøvde å lage 2 helt "nye" spill i exp. packene med ny historie, gameplay osv, og ikke bare som normale expansions som i Sims hvor du får med 4 nye hus og 3 personer i spillet til 350 spenn

Skrevet

For å gå litt off-topic her:

Jeg har nå satt meg skikkelig fast i Morrowind. Har spilt gjennom hele Fighters Guild og hele Imperial Legion, så jeg tenkte det var på tide å starte så smått på hovedquesten.

Vel, jeg stikker til han Caius Cosades-fyren. Og der får jeg meg en ovveraskelse! Caius vil ikke snakke med meg. Han påstår bare at "you broke the rules" og noe dilldall. I parentes står det at "this path to your destiny is locked", eller noe slikt. Hva i all verdens land og rike er dette for noe? Er det noe jeg kan gjøre for å få Caius på andre tanker?

Må jeg virkelig starte spillet helt forfra for å ta hovedquesten? Hvis dette er tilfelle vurderer jeg sterkt å knekke cd'n i tusen biter, ettersom jeg til nå har brukt hundrevis av timer på dette fantastiske spillet!

Skrevet
For å gå litt off-topic her:

Må jeg virkelig starte spillet helt forfra for å ta hovedquesten? Hvis dette er tilfelle vurderer jeg sterkt å knekke cd'n i tusen biter, ettersom jeg til nå har brukt hundrevis av timer på dette fantastiske spillet!

Jeg vil anta at du på en eller annen måte har drept en person som er nødvendig for hovedhistorien. Hvis du gjør det, kommer det en beskjed på skjermen om at du ikke lenger kan vinne spillet, men den er faktisk ganske lett å overse.

Det er kanskje mulig å rette opp situasjonen ved hjelp av editoren. Hvis ikke må du prøve gamle savegames. Eller starte på nytt...

On-topic: Vil også anbefale Bloodmoon, men ikke med en gang. Tribunal er grei å ha etter hvert, da det er en del rike selgere i Mournhold, men det er ingen tvil om at Bloodmoon er den beste av de to ekspansjonspakkene.

Skrevet

De få gangene jeg har kommet til å kverke noen av de personene som har med hovedquesten å gjøre, har jeg alltid gjenopprettet spillet. Hvordan kan jeg fikse dette problemet med editoren? Forstår meg ikke på editoren i det hele tatt jeg. Hvordan kommer jeg meg i det hele tatt inn på verdenen, slik at jeg kan fikse på denne?

Har Morrowind med Tribunal. Noen som veit hva Bloodmoon koster? Eller kanskje jeg skal kjøpe GOTY, bare for syns skyld... :)

Skrevet

"With the death of this character the profecy has been broken". Er det ikke noe sånt det står da?

Hvis du virkelig skal begynne helt på nytt burde du være noe helt annet enn den du nå har spilt. Da vet du ikke hvordan alle questene er og det burde lindre smertene litt :) . Ikke noe så irriterende som å måtte ta et quest du har gjort før om igjen.

Skrevet
nei skjønner, hørte også at utviklerne prøvde å lage 2 helt "nye" spill i exp. packene med ny historie, gameplay osv, og ikke bare som normale expansions som i Sims hvor du får med 4 nye hus og 3 personer i spillet til 350 spenn

By the gods, IKKE bruk det som mal for expansions! :scared:

Skrevet
"With the death of this character the profecy has been broken". Er det ikke noe sånt det står da?

Hvis du virkelig skal begynne helt på nytt burde du være noe helt annet enn den du nå har spilt. Da vet du ikke hvordan alle questene er og det burde lindre smertene litt :) . Ikke noe så irriterende som å måtte ta et quest du har gjort før om igjen.

Joda, men de få gangene jeg har kommet til å kverke en slik person, har jeg alltid gjenopprettet spillet. Ser da ingen grunn til å starte på nytt. Orker ikke det da...har spilt ekstremt lenge nå! Er virkelig hovedquesten så avgjørende? Legg gjerne ut litt spoilere angående den...

Som sagt, er det mulig å fikse dette problemet i editoren, og i så fall hvordan gjør man det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...