Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 ADSL, dele mellom 2 PC'er


Anbefalte innlegg

Jeg har 704/128 linje fra Tele2. Den deler jeg med min kjære mor som ikke bruker nettet til annet enn å surfe på nyheter og vanlige sider på nettet.

 

 

Problemet er at jeg bruker mye av tiden foran PC'en til online spill, men pingen blir FORFERDELIG dårlig da hun surfer inn på helt vanlige sider som db.no eller vg.no. Spiller jeg cs kan jeg gå fra 20 til 500-600 i ping i et par sekunder, og for ikke å snakke om loss og choke... huff...

 

 

Da jeg bodde i Trondheim hadde vi 640/256 linje fra NGT og vi delte hele 6 pers på den linja! INGEN problem utenom da noen begynte å laste ned fra dc eller andre steder.

 

 

Det jeg lurer på nå er om jeg burde kjøpe en router som jeg kan konfigurere til å gi den ene PC'en en spesifisert båndbredde eller lignende. Fra NGT fikk vi nemlig en router, mens Tele2 sender ut vanlige ADSL modem.

 

 

Mitt oppsett er nå som følger: et Speedtouch ADSL modem inn i uplinken på min CNet switch og de to pc'ene koblet vanlig inn i switchen. Burde jeg prøve med en router eller vil ikke dette gi noen forbedring? Ligger problemet i et utrolig dårlig ADSL modem som ikke takler at 2 PC'er deler på nettet.

 

 

Og ja, jeg har sendt så mange mail til Tele2 at de snart ikke svarer meg lenger. Den ene mailen var faktisk så krass og ekkel som dette:

 

 

Du har et ADSL modem, ingen router. Det er ikke noe vi kan hjelpe deg med.

mvh

Tele2 kundeservice (service kaller de det faktisk....) :thumbs::thumbs:

 

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan teste med å legge inn NetLimiter På PC'n til din mor. Det virker som denne stjeler all båndbredden akkurat når siden lastes ned. Får alltid 600+ ms ping-reply når linjen jeg har (TN) blir belastet max inn eller ut. Er nemlig ikke alle routere som har mulighet til å begrense båndbredden.

 

Edit: Du kan jo også belaste linjen max, og samtidig ta en traceroute til f.eks. www.vg.no. Da ser du om det er problemer med en router et sted i nettet til T2, eller om det ligger utenfor.

Endret av BanjoBjarne
Lenke til kommentar

Har noe av det samme problemet, men jeg har Telenor og muttern har laptop.. Når den er koblet i nettverket sitter jeg med 2~600 i ping.. :cry:

 

Du kan finne deg en router, eller du kan finne deg et gratis program (evt. cracke litt) og få en bandwith limiter som gjør samma jobben..

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette kan hjelpe men.. Har liknende oppsett, og samme leverandør. Tidligere gikk det veldig tregt når begge brukte internett. Det viste seg at en eller begge (husker ikke) hadde blitt infisert av en såkalt welchia orm. Brukte dette for å fjerne ormen. Verdt et forsøk dersom du ikke har sjekket. Tror ikke virusscanneren min fant denne ormen, da jeg var infisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...