Gå til innhold

"Premium" kvalitet hodetelefoner for stort hode


VNNI

Anbefalte innlegg

Hei diskusjon!

 

Jeg er på jakt etter et nytt headsett til pcen min ettersom det jeg prøvde nylig ikke var godt nok for meg ettersom det ikke passet hodet mitt godt nok uansett hvordan jeg justerte det og kombinasjon av dårlige puter på bøylen på toppen av hodet mitt.

 

Headsettet jeg byttet ut i utgangspunktet var et HyperX Cloud 2. Jeg var forsåvidt fornøyd med det, utenom at det har volum kontroll på kabelen (alltid hatet det) og det er ganske stivt, det presser ganske hardt på skallen min. (Noe som tar noen dager med hodeverk før du venner deg til headsettet og headsettet tilpasser seg litt)

 

Jeg prøvde ut Sennheisers nye GSP 670 som er et trådløst headsett. Jeg klarte aldri og justere det slik at det satt behagelig på hodet mitt, det satt behagelig på men etter kort tid fikk jeg vondt på toppen av hodet, så puten i bøylen gjør ikke jobben sin (den er veldig tynn). Batteri tiden er også for kort, men det er sammenlignet med musen min (Logitech G Pro - Trenger nærmest aldri å lade den), så det å koble til laderen er også skuff, ettersom det ikke er USB-C men micro, noe som er veldig skuffende til den prisklassen det er i. Kabelen er også veldig kort, så selv om jeg kan bruke kabel når jeg spiller, så er den uansett i veien mer enn kabelen for et vanlig kablet headsett. Nok et stort minus for meg.

 

Så jeg tenker jeg venter med trådløse headsett i en periode til og lar den tekonologien utvikle seg mer før jeg prøver det igjen.

 

Så nå er jeg på jakt etter et premium kvalitets headsett, helst uten mikrofon. Helst uten volumkontroll (bare en kabel ifra headsett til pc). Om det krever lydkort går fint, men kan godt tenke meg tilbakemelding angående ekstern lydkort eller intern også (aldri rørt lydkort før). Målet er studio kvalitet, selv om det bare skal brukes til eget bruk, musikk og spilling.

 

 

 

TLDR: På jakt etter et komfortabelt headsett uten mic som kan tilpasses et stort hode og har knall god lyd. Planen er og bruke en studio mikrofon for mikrofon delen, og headsett bare for lyden sin del.

 

Del gjerne tanker og tips!

 

 

\V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koppene skal IKKE være "skinn" ettersom jeg bruker det hovedsaklig til gaming hjemme i lengre perioder om gangen.

 

Og igjen, intern/eksternt lydkort?

Eventuelt, hvilken mikrofon? Har sett på shure og RØDE.

 

EDIT: Ser litt på beyerdynamic, de har jo helt rå kundeomtale overalt, men har ingen nære venner som har headsett ifra de, så kan ikke få forhåndsteste det..

Endret av VNNI
Lenke til kommentar

Har ikke peiling på "studio" mikrofoner. Bruker selv ModMic 4.0 uni-directional limt på et par DT770 da jeg missliker å ha en mikrofon hengende over meg eller stående på skrivebordet. ModMic 4.0 er litt kresen på lydkort og instillinger. Måtte bruke en del timer på å justere for at volumet skulle bli høyt nok samt at jeg var plaget med støy.

Et par av de jeg snakker med over VoIP bruker Blue Yeti. De fungerer veldig greit til den bruken. Vet ikke helt hvilket bruksområde mikrofonen var tiltenkt?

Lenke til kommentar

Blue sine er greie (f.eks Snowball), ellers har du jo ModMic som er gode til oppgaven hvis du vil ha mer stemmelyd og mindre romstøy. Du får Kina-micer som holder grei kvalitet. 85% av lydkvaliteten nesten gratis.

www.aliexpress.com/item/32972745595.html (minibilde nr 5 i midten som tar deg til $32.23-pakken som frakt- og momsfritt er en grei deal)

 

Den desidert mest behagelige hodetelefonen jeg har testet er denne. Fantastisk komfort og HiFi lydkvalitet.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152591002

Den ser ganske liten ut sammenlignet med de andre jeg bruker, men den fungerte bra for min del. Har også et rimelig stort hode (XL). Disse selges dessverre ikke fabrikk-nye lengre.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

@Mr A
Bruksområdet var hjemme på "gaming stationen" min. Men det viktigeste er kvalitet. At den kan være i sidesynet til skjermen min (ikke blokkere skjermen) og ha god kvalitet uten at det plukker opp tastaturet mitt.

 

@vidor

Har alltid fulgt blue, men er ikke fan av designet deres, de er så store og klumpete. Kunne egentlig tenkt meg en helt henkel studiomikrofon ifra RØDE eller Shure. Sitter nå med en handlelist på ca 8.5k, men fortsatt litt usikker. 

Lenke til kommentar

sony zx100 uten telefon mic

blir sikkert utsolgt så en få skrive en

liste av 4 punkter hva en har lyst på :)

jabra ser fine ut de å med bluetooth

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiOz_OvnsLjAhWB6bIKHXpnCTsYABA1GgJscg&ohost=www.google.no&cid=CAASEuRo6CtOTmekfg33CODdhMbE8w&sig=AOD64_2hiJpWu0dJjWg9mqZrZciITYqAug&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwj8ne6vnsLjAhVDcZoKHbt6B2wQwg96BQgLEIgB&adurl=

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar

alt for plastic-fantastic. Som sagt, jeg har en above-average størrelse skalle, så må kunne justeres og ikke minst passe et stort hode.

Lenke til kommentar

alt for plastic-fantastic. Som sagt, jeg har en above-average størrelse skalle, så må kunne justeres og ikke minst passe et stort hode.

Jeg kjøpte noen Phillips hode telefoner

noen år tilbake, de manglet bass lyd

men de så fine ut å kostet 250$

 

men philips lagde en mini sub kasse til pc

som er ganske bra

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...