Gå til innhold

Huawei skal ikke erstatte Android med noe eget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QvUnV1

Jeg som håpte på mer konkuranse mot "dupolet". Synd, hadde vært interessant å se hvordan det ville ha gått i markedet.

 

Forhåpentligvis har de planer om å fortsette utviklingen, og kanskje en dag lansere andre OS.

 

Må da ikke være så naiv og ta alle offisielle uttalelser for god fisk. De sier sikkert dette fordi Android er så veletablert og for å roe ned kunder som vil være der -- og utviklere som sådan. Men etter hendelsen nå nylig skal man være godt dum for å tro at de ikke vil forsøke å ha et alternativt OS klar, eventuelt en ROM, som en slags beredskapsplan.

Lenke til kommentar

 

Jeg som håpte på mer konkuranse mot "dupolet". Synd, hadde vært interessant å se hvordan det ville ha gått i markedet.

 

Forhåpentligvis har de planer om å fortsette utviklingen, og kanskje en dag lansere andre OS.

 

Må da ikke være så naiv og ta alle offisielle uttalelser for god fisk. De sier sikkert dette fordi Android er så veletablert og for å roe ned kunder som vil være der -- og utviklere som sådan. Men etter hendelsen nå nylig skal man være godt dum for å tro at de ikke vil forsøke å ha et alternativt OS klar, eventuelt en ROM, som en slags beredskapsplan.

OS er nok klart, de har egen app store også.

Men det man da mangler er play store og maps, Gmail appen osv. Ellers kan de jo kontakte utviklere og be de publisere appene sine i Huawei sin app store.

 

Jeg vil tro mange selskaper vil publisere i Huawei app store også, hvis de får lov, siden man bruker samme Android kode men kan nå mange asiatiske brukere som ikke har play store.

Lenke til kommentar

«...fokusert og veldig dedikert til å forbli i Android-økosystemet»

 

Med forbehold om oversetting og kontekst, så betyr dette ikke det artikkelen påstår. Huawei sitt eget OS kan med tilgang til androidapper forbli i android-økosystemet. Dette kan altså like godt være en bekreftelse på at de fokuserer på at deres eget OS skal kunne kjøre Android-apper.

Lenke til kommentar

Synd hvis det stemmer , hadde håpet de kom med ett tilnærmet stock Android system jeg..

Men Huawei er jo som Samsung og elsker å fylle telefonene med chrap ware..

Merverdi kalles det :green: Og det starter med Google, som krever at deres operativsystem Android kommer med en rekke påtvungne apper og tjenester som spionerer på brukerne: Google search, mail, maps, youtube, chrome, play store, duo, photos, music, drive.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_mobile_services

Lenke til kommentar

Synd hvis det stemmer , hadde håpet de kom med ett tilnærmet stock Android system jeg..

Men Huawei er jo som Samsung og elsker å fylle telefonene med chrap ware..

 

Skjønner ikke hvor du har det fra. Kjøpte en Mate 20X fra Kina, som kom uten play store. Sendte APK fra Samsung. Raskeste telefonen jeg har vært borti, batteriet varer i det uendelige og telefonen får oppdateringer hele veien.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro mange selskaper vil publisere i Huawei app store også, hvis de får lov, siden man bruker samme Android kode men kan nå mange asiatiske brukere som ikke har play store.

 

Er jo faktisk ikke verre en å laste ned en oppdatert APK av programmet som så mange gjør allerede, det trenger du hverken Google eller Huawei sin appstore for å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...