Gå til innhold

OBOS Boligspar ung


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser at OBOS tilbyr en boligsparekonto som for meg høres ut til å være for god til å være sann.

 

«OBOS Boligspar ung»

 

Her kan man altså sette inn maksbeløpet på 300.000 på en og samme overføring, og få BSU-rente på hele beløpet.

 

Kan jeg i praksis da sette inn 300.000 i januar, nyte av de gode rentene hele året, for så å ta ut 300.000 før utgangen av desember igjen så ikke de bindes, og sette inn 300.000 i januar igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme kontoen, men jeg gadd ikke ta ut de 300.000 i desember og sette dem inn igjen i januar. Jeg har dog tatt ut penger fra kontoen uten problemer ved flere avledninger. Du må sende dem mail i nettbanken for å ta ut penger, du kan ikke overføre ut av kontoen selv. De svarer på denne mailen fort, gjerne samme dag om du sender den før kl 1200, eller i løpet av neste dag.

 

OBOS banken er en veldig bra bank, ettersom den koster kun 200 kroner i året, ingen øvrige gebyrer. Jeg avsluttet kontoen for å få ut de 300k, og spurte da om ikke jeg kunne opprette kontoen på nytt. Det ble jeg nektet, så jeg har migrert til nordea bank, som har en ganske god tilsvarende konto. Der kan man ikke ta ut penger underveis i året er jeg ganske sikker på.

 

Er man ung er det bare å melde seg inn i obos. Hvis man bruker banken og i tillegg de øvrige fordelene (rabatter etc.) er det veldig gunstig.

 

Når det er sagt så er obos banken elendig på lån. De gidder tydeligvis ikke bruke energi på noe som er i nærheten av utenfor hovedkravene til lån. (15% EK, max 5x årslønn)

 

Edit: Hvis disse 300k er penger du ikke skal bruke på lang tid (flere år), så ville jeg heller investert dem i noe som gir mer avkastning enn 3,5%~

Endret av amor patriae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...