Gå til innhold

TEST: SteelSeries Arctis 9X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er "headsettet" jeg bruker. Skjønner ikke hvorfor dere kaller det et X-Box-headset da jeg bruker det til playstation 4 og er veldig fornøyd med det.

Batteritid på 24 timer og syk rekkevidde.

 

Kanskje fordi produsenten kaller det for "ARCTIS 9X Wireless Gaming Headset for Xbox"?

Kanskje fordi det står en stor Xbox logo på esken?

Kanskje fordi det står "Designed for Xbox" på esken?

Kanskje fordi den støtter Xbox wireless standarden?

Ikke vet jeg....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette noe som kan brukes på Project Scarlett-konsollen, er det mulig å si noe om det? Er tilkoblingen(e) så universale at man skulle tro det?

 

Det er jo et stykke frem i tid riktignok, men litt kjedelig å kjøpe dette nå hvis det ikke kan brukes om halvannet år.

Lenke til kommentar

Er dette noe som kan brukes på Project Scarlett-konsollen, er det mulig å si noe om det? Er tilkoblingen(e) så universale at man skulle tro det?

 

Det er jo et stykke frem i tid riktignok, men litt kjedelig å kjøpe dette nå hvis det ikke kan brukes om halvannet år.

Microsoft har sagt at Xbox One tilbehør kan brukes på Scarlett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er "headsettet" jeg bruker. Skjønner ikke hvorfor dere kaller det et X-Box-headset da jeg bruker det til playstation 4 og er veldig fornøyd med det.

Batteritid på 24 timer og syk rekkevidde.

 

Kanskje fordi produsenten kaller det for "ARCTIS 9X Wireless Gaming Headset for Xbox"?

Kanskje fordi det står en stor Xbox logo på esken?

Kanskje fordi det står "Designed for Xbox" på esken?

Kanskje fordi den støtter Xbox wireless standarden?

Ikke vet jeg....

Ok jeg trodde det var steelseries artics 9, det er det jeg bruker. Overså X'en. Jeg kan i det minste anbefale det normale artics 9 (2019 edition).

Lenke til kommentar

Jeg har denne og det er helt 100% perfekt for streaming, PS 4 , Xbox One X, pc det er til og med bra å høre på musikk med kanskje litt dårlig med bass men er 100% fornøyd med dette headsettet!

At det er for Xbox er jo bare tull det virker på alt!  :)

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Jeg har denne og det er helt 100% perfekt for streaming, PS 4 , Xbox One X, pc det er til og med bra å høre på musikk med kanskje litt dårlig med bass men er 100% fornøyd med dette headsettet!

At det er for Xbox er jo bare tull det virker på alt!  :)

 

Har du denne?

Den kommer i salg i august i Norge. Grunnen til den er til "Xbox" er at de har xbox sync knapp, lik den som er til xbox kontroller for å synce den til konsollen.

Lenke til kommentar

Jeg har denne og det er helt 100% perfekt for streaming, PS 4 , Xbox One X, pc det er til og med bra å høre på musikk med kanskje litt dårlig med bass men er 100% fornøyd med dette headsettet!

At det er for Xbox er jo bare tull det virker på alt!  :)

 

Du har sikkert det samme som meg. Steel steries arctis 9 2019 edition.. Jeg gjorde samme feil som deg. Vi kan begge være enige om at arctis 9 er bra da!

Lenke til kommentar

Vel, dette virker uansett ikke på pc, for med engang du tar i bruk micen, så går lydkvaliteten ned til ubrukelig å høre på. Har ikke noe med headsettet å gjøre, dette gjelder alle bluetooth headset såvidt eg har forstått.

 

Det er kanskje annerledes på xbox? I så fall er det rart microsoft ikke har gitt denne støtten til windows.

Lenke til kommentar

Vel, dette virker uansett ikke på pc, for med engang du tar i bruk micen, så går lydkvaliteten ned til ubrukelig å høre på. Har ikke noe med headsettet å gjøre, dette gjelder alle bluetooth headset såvidt eg har forstått.

 

Det er kanskje annerledes på xbox? I så fall er det rart microsoft ikke har gitt denne støtten til windows.

Som det står i artikkelen kan du bruke det på PC viss du har eit Xbox Wireless Adapter. Då slepp du at kvaliteten forsvinn, og får same oppleving som på Xbox. Men viss ein skal bruke det meir på PC enn på Xbox er det langt betre val der ute.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

 

Vel, dette virker uansett ikke på pc, for med engang du tar i bruk micen, så går lydkvaliteten ned til ubrukelig å høre på. Har ikke noe med headsettet å gjøre, dette gjelder alle bluetooth headset såvidt eg har forstått.

 

Det er kanskje annerledes på xbox? I så fall er det rart microsoft ikke har gitt denne støtten til windows.

Som det står i artikkelen kan du bruke det på PC viss du har eit Xbox Wireless Adapter. Då slepp du at kvaliteten forsvinn, og får same oppleving som på Xbox. Men viss ein skal bruke det meir på PC enn på Xbox er det langt betre val der ute.

Hvorfor skulle kvaliteten være topp i windows med adapter? Det er ikke adapteren som er problemet på windows, men hvilken bluetooth profil windows vil bruke når mikrofonen er i bruk.

Prøv selv, med hvilket som helst headset. Sett på youtube musikk, og gå så inn i discord eller en app som setter i gang mikrofonen, så kan du selv høre hvor for jævlig kvaliteten er. Du kan også disable mikrofonen under lydinnstillinger for å være helt sikker at du hører på beste audio profil, så enabler du.

 

Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) forsvinner når micen er i bruk, og går over på handsfree profil. Viss du vet en vei utenom dette, ønsker eg svært gjerne at du deler den.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 6/30/2019 at 8:50 PM, hatredFan911 said:

Hvorfor skulle kvaliteten være topp i windows med adapter? Det er ikke adapteren som er problemet på windows, men hvilken bluetooth profil windows vil bruke når mikrofonen er i bruk.

Prøv selv, med hvilket som helst headset... 

Gammel artikkel men måtte svare. Han mener du må bruke Xbox Wireless Adapter som du bruker på PC for å koble opp Xbox kontrollere trådløst. Disse har også en Audio profil hvor du kan koble SteelSeries 9X opp mot og da får du altså Dolby Digital med mic

Da bruker du altså ikke Bluetooth, men det er sant det du sier om Bluetooth så fort du begynner å bruke mic/handsfree protokollen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...