Gå til innhold

Hvilket Europeiske spill liker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Europeiske spill? Det er vel faktisk flere "bra" spill fra Europa enn fra USA. Så har man dette med eierskap osv, hvilke spill er egentlig fra USA eller Europa? F.eks er jo Assassins Creed serien eid av et Europeiske selskap, men mye er utviklet i Canada.

 

Men, la oss ta Canada og Europa sammen da, så utvikles det bedre spill der enn i USA totalt sett, større mangfold også, selv om de aller mest populære spillene er fra USA (Fortnite, CoD, WoW osv) og Japan.

 

Kan vel legge til Detroit: Become Human på listen, fra Franske Quantic Dreams. Ellers har jeg tidligere vært stor fan av Creative Assembly og "Total War" serien, har i tillegg spilt en del Football Manager, og til tross for at jeg ikke spiller mye RPG spill, så er jo Witcher 3 et særs velutviklet spill.

 

Er ikke stor fan av FPS spill, men Battlefield er vel nå eid av EA som er Amerikansk? Litt samme som Ubisoft AC osv. Ser man det totalt sett og gjerne regner Canada som mer Europeisk er vel USA og Europa omtrent like store på spill, med like mange seriøse og store spillstudio?

Lenke til kommentar

Witcher 3 er det aller beste som er kommet fra Europa.

 

Divinity-spillene er også gode. Max Payne 1 og 2 er fantastiske spill.

 

Noen norske spill er jo ålreite også, som Teslagrad og Owlboy. Og ikke minst det MMOet til Funcom satt til nåtid med fantasy-elementer som jeg ikke kommer på hva heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...