Gå til innhold

LiteOn DVD brenner


dolbyac3

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg endelig ny DVD brenner i dag, en liteOn 411S, 4x både + og -, slengte den inn i PC`en (en shuttle) og begynte å brenne... men den gang ei... første platen jeg brente var det ingenting på , satte igang med en ny brenning og dobbeltsjekket at det ikke var satt som simulert brenning eller noe slikt.., men neida, ingen forskjell, platene kom fram som TOM!!!

 

etter å ha sjekket litt fram og tilbake og prøvde å brenne en Ny DVD + plate, da kom plutselig denne feilmeldingen fra Nero (versjon 5.5)

 

7:46:08 PM #15 DVDR -1106 File Writer.cpp, Line 333

Power calibration error

 

7:46:09 PM #16 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222

all writers idle, stopping conversion

 

7:46:09 PM #17 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 216

conversion idle, stopping reader

 

7:46:09 PM #18 Phase 127 File dlgbrnst.cpp, Line 1655

Generating DVD high compatibility borders

 

7:46:09 PM #19 Phase 129 File dlgbrnst.cpp, Line 1655

Generating DVD borders completed successfully

 

7:46:09 PM #20 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1655

Burn process failed at 4x (5,520 KB/s)

 

7:46:09 PM #21 Text 0 File Scsicmd.cpp, Line 406

SCSI not using temporary buffers

20 out of 20 temporary buffers allocated

 

har også prøvd å brenne med recordnow max og der sier den noe annet..

 

(husker ikke meldingen akkurat nå)

 

men prøvde å brenne en ny en bare for å få den frem, da begynte den å brenne igjen... men mindre enn 1MB pr sec........(100% sikker den sto på å brenne 4x)

 

bruker Traxdata 4x sertifiserte plater..

 

har oppdatert Firmware`en og det gikk fint, men samme tullet fremdeles..

 

noen som har en ide om hva dette kan skyldes?

 

 

Tor Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd andre typer plater? Har en slik brenner selv (egentlig en 401S moddet til en 411S), og min erfaring er at den er ganske så kresen på hvilke plater som blir brukt - samt at den liker pluss-plater bedre enn minus-plater av en eller annen grunn. Har selv brukt både pluss og minus-plater av merke TDK, disse fungerer fint.

 

For mer info, anbefaler jeg deg å ta en titt på forumene hos rpc1.org og CD Freaks.

Lenke til kommentar

Bruker selv traxdata (som er ritekg04) med Lite-On LDW-411S firmware FS0F uten problemer.

 

Så jeg tipper det er software konflikter eller noe sånt som forårsaker det.

 

1: Har du nforce brikkesett så fjern alt som heter nforce IDE drivere og bruk kun de som kommer standard med operativsystemet.

 

2: har du intel brikkesett så pass på at intel application accelerator IKKE er installert. er det installert så fjern der.

 

3: Grunnen til at det plutselig går tregt å brenne er sansynligvis at DMA er blitt avskrudd.

Lenke til kommentar

jeg har en Shuttle SN41G2 med AMD 2400+ og Windows 2000 Pro, med servicepack 4 og Nvidia Nforce chipsett...har også firmware oppgradert den til siste versjon fra liteon sine sider

 

den virket fint en stund her med å brenne + plater fra traxdata, men når jeg prøvde - RW plater så klikker den fullstendig (reboot umiddelbart). de platene heter EProformance (?)

 

 

DMA var ikke aktivert, men det er det nå, noen spesiell grunn til at Nforce chipsettet skulle være problemmatisk?

 

 

T.

Lenke til kommentar
DMA var ikke aktivert, men det er det nå, noen spesiell grunn til at Nforce chipsettet skulle være problemmatisk?

 

 

T.

Nei - brikkesettet er sikkert ok. Men IDE driverene til Nvidia suger BIGTIME! Bruk derfor kun de IDE driverene som blir levert med operativsystemet for å unngå disse problemene.

 

Problemer som kan oppstå pga nvidia nforce IDE drivere:

 

Feiler før brenning.

Feiler under brenning.

Brente plater (Spesielt DVD-R) er ulesbare /nesten ulesbare etter brenning.

Brenning tar SINNSYKT lang tid

osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...