Gå til innhold

Er dette greie høytalere?


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en yamaha rx-v420rds surround forsterker med to eltax høytalere. Jeg har lest en plass at høytalerne burde ha samme merke så nå skal jeg kjøpe to nye høytalere og har tenkt på

 

eltax millenium power tower

(http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26178&t=1112&l=2&AvdID=6&CatID=4&GrpID=3&s=pl)

 

og en sub

 

eltax liberty sub

(http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26178&t=1112&l=2&AvdID=6&CatID=4&GrpID=3&s=pl)

 

eller

 

eltax atomic a-10

(http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=21882&t=1104&l=2&AvdID=6&CatID=4&GrpID=1&s=pl)

 

 

Ser dette ut som greie saker? Jeg kan lite om dette for å si det sånn

 

Hva er forskjellen på de to sub'ene? Er en bedre enn den andre?

 

Og har dere tips om ledninger?

 

Tusen takk for svar. Jeg trenger det så jeg ikke ender opp med noe elendige greier!

 

(Jeg har allerede senterhøytaler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er billige greier jeg er ute etter. Så det er bare tull det med å ha likt merke på alle høytalerne?

 

Takk for svar forresten.

Selv om det er billige greier bør du prøve å ha alle høyttalere i samme serie. Spesielt front og center. Det høres veldig rart ut om høyttalerene i et surroundoppsett har ulik klang.

Lenke til kommentar

Nå ekke jeg en sånn audiofil eller hva det enn kalles, men er det mulig å få grei lyd ut av et høytalerpar til 2000 og en sub til 1500?

 

Det er sikkert ikke veldig god lyd, men siden jeg ikke har hørt lyden til sånne ufattelig dyre greier legger jeg kanskje ikke så merke til det...? :blush:

 

 

Jeg skal hovedsakelig bruke det til xbox-spilling...

Lenke til kommentar

Eltax er høytalere laget på samlebånd i kina! Legg litt mer penger i det hele og sats på en ordentlig forsterker (feks harman kardon) og kjøp deg et par gode høytalere som ikke selges på komplett... Komplett har ikke noe med hjemmekino å gjøre, så derfor tar du deg turen innom HIFIKLUBBEN.. Der finner du mange gode høytaler-system for godt under 10000..

 

Så var det ledninger: Dette burde du legge penger i! Gå til din nærmeste audio butikk og kjøp noen skikkelige gode monster kabler.. Det sies at 10% av den totale summen av hele anlegget skal ligge i kablene.. Det er der god lyden ligger ;)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
... men er det mulig å få grei lyd ut av et høytalerpar til 2000 og en sub til 1500? ...

jada, kan få helt grei lyd til den prisen.

 

Høyttalerpar: Gale 3040

Sub : Gale 3070W

 

du kan jo også strekke deg til den litt dyrere sub'n Gale 3080W visst du vil ha litt dypere og mer trøkk i bassen..

 

men som sagt, du vil få mye mer ut av lyden visst du bruker et par lapper ekstra! ;)

 

men dette eer hvertfall et helt ok oppsett med fin lyd i forhold til prisen!

mye bedre en billig eltax vil jeg tørre å påstå.

Lenke til kommentar

Absolutt takk for svar! :D Jeg dropper eltax-jæv**e da og så kjøper jeg heller de andre som ble anbefalt. Jeg har hatt SKIKKELIG dårlige høytalere før dette å de laget en sånn hisse-lyd når det var helt stille som holdt på å gjøre meg GAL! Slipper jeg dette med de gale-eller-hva-det-nå-var? Eller var det pga dårlige ledninger?

Endret av Perre
Lenke til kommentar
Så var det ledninger: Dette burde du legge penger i! Gå til din nærmeste audio butikk og kjøp noen skikkelige gode monster kabler.. Det sies at 10% av den totale summen av hele anlegget skal ligge i kablene.. Det er der god lyden ligger ;)

IKKE start no stor diskusjon utifra dette, men det med kabler er sterkt overdrevet. De fleste studioer bruker lampeledning, som de skjøter med tape og sukkerbiter til signalene. dermed vil det ikke bli bedre en det, selv om kabler skulle hatt noe å si.

 

Nettverkskabel er fin høyttalerkabel.

Lenke til kommentar
Så var det ledninger: Dette burde du legge penger i! Gå til din nærmeste audio butikk og kjøp noen skikkelige gode monster kabler.. Det sies at 10% av den totale summen av hele anlegget skal ligge i kablene.. Det er der god lyden ligger  ;)

IKKE start no stor diskusjon utifra dette, men det med kabler er sterkt overdrevet. De fleste studioer bruker lampeledning, som de skjøter med tape og sukkerbiter til signalene. dermed vil det ikke bli bedre en det, selv om kabler skulle hatt noe å si.

 

Nettverkskabel er fin høyttalerkabel.

Skikkelig elektro-ingenør du skjønner jeg.... :roll:

Lenke til kommentar
Så var det ledninger: Dette burde du legge penger i! Gå til din nærmeste audio butikk og kjøp noen skikkelige gode monster kabler.. Det sies at 10% av den totale summen av hele anlegget skal ligge i kablene.. Det er der god lyden ligger  ;)

IKKE start no stor diskusjon utifra dette, men det med kabler er sterkt overdrevet. De fleste studioer bruker lampeledning, som de skjøter med tape og sukkerbiter til signalene. dermed vil det ikke bli bedre en det, selv om kabler skulle hatt noe å si.

 

Nettverkskabel er fin høyttalerkabel.

det var før no bruker de fleste/alle lydstudioer skikkelige kabler (iallfall de seriøse)

men ca 10% til kabler er en fin sum

Lenke til kommentar
proson ekke mye å skryte av akuratt, sitter på 2 stykker :(

"Bodde" en del på hi-fi centeret for en stund siden.. En gang hadde de vært på lyd-messe og hatt utstilling, der hadde de stilt ut et anlegg med Harman/Kardon AVR7000, proson reality63 fronter og bak, proson reality 52center.. Dette anlegget til ca 30000kr+ kabler og sub KNUSTE alle andre anlegga i hejmmekino til en pris på under 100000kr som var der sa han..

Lenke til kommentar
proson ekke mye å skryte av akuratt, sitter på 2 stykker  :(

"Bodde" en del på hi-fi centeret for en stund siden.. En gang hadde de vært på lyd-messe og hatt utstilling, der hadde de stilt ut et anlegg med Harman/Kardon AVR7000, proson reality63 fronter og bak, proson reality 52center.. Dette anlegget til ca 30000kr+ kabler og sub KNUSTE alle andre anlegga i hejmmekino til en pris på under 100000kr som var der sa han..

Hvis du tror Proson og HK til 30 000,- knuser ALT under 100 000,- , syntes jeg du skal bo litt mer på hifi-centeret, for da har du mye å lære...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...