Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne riktig Micro-ATX / Mini-ITX hovedkort

Anbefalte innlegg

Driver som mange andre på forumet med pc og pc-bygging som hobby. Har et prosjekt på gang der jeg vil bygge en hel pc i et knøttlite kabinett. Kabinettet er ikke bestemt ennå.

Det jeg ser etter er et hovedkort med følgende kriterier:

Støtter en 8700K

Kan overklokke prosessoren

Støtter 1 stk Samsung 970 EVO (2280 NVMe)

Minst 2 stk RAM-spor

Eneste jeg finner så langt er Asus ROG Strix Z370-G Gaming med og uten wifi som koster litt i meste laget. Mye på grunn av den store NVMe SSD-en

Endret av Thor.
Videoannonse
Annonse

Jeg har et MSI 1080 som jeg skal fortsette å bruke sammen med 16GB 2666MHz og en 8700K CPU.

Landet på følgende:

Samt en SFX strømforsyning.

Har dobbelt og trippelsjekket at alt passer:
80mm M.2 SSD
Lengde på PSU og skjermkort
plass til 3 SATA-SSD er (i 5,25" bay)

Eneste jeg savner er en eller to ekstra viftekontakter på hovedkortet, men jeg har en viftekontroller som kan brukes.

Du kan fint bruke 2 vifter per kontakt uten problemer, bare å regne på hvor mye strøm hver vifte bruker og hvor mye kontakten gir.

*Du har 2 kontakter, regn strømforbruk så kan du fint bruke fem vifter om du velger gode modeller.

Endret av Nwader

Jeg har et MSI 1080 som jeg skal fortsette å bruke sammen

Eneste jeg savner er en eller to ekstra viftekontakter på hovedkortet, men jeg har en viftekontroller som kan brukes.

https://www.msi.com/Motherboard/Z370M-GAMING-PRO-AC/Specification#

går denne å bruke

Du kan fint bruke 2 vifter per kontakt uten problemer, bare å regne på hvor mye strøm hver vifte bruker og hvor mye kontakten gir.

Det vet jeg. Det er to vifter på CPU-kjøleren. Også tenker jeg å ha en 80mm bak i kabinettet og to 120mm i toppen. Kan ikke dra 5 vifter på en kontakt.

Nja.. Ikke i det kabinettet jeg gikk for. Det er for stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...