Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

OBD2 problemer (AUDI)


Anbefalte innlegg

Hei! Skannet nettopp etter feil koder på bilen min, fant følgende:

 

P0134

P1602

P1113

 

Lest meg litt om dem, er lambda sensor, o2 sensor, og et ECM  problem.

Vet lite om dette, så hadde vært flott med hjelp.

Har lest at kanskje kodene kan være sammenkoblet med hverandre.

 

Er en audi tt 2000 quattro 1.8l 224.

 

Er ikke særlig kjent med bilen da jeg har hatt den noen uker.

Når jeg starter bilen ( 15-20 grader ute) Så sitter den på rundt 1000-1100 rpm  på tomgang. Etter den har nådd driftstemp så sitter den på ca 7-800 rpm. Har vært vakum lekasje på bilen for ca 2-3 uker siden, som skal være fikset.

 

Bilen har en liten  olje lekkasje ved olje peilerør ( knekt) men del er bestilt og skal bli byttet neste uke. Spruter litt olje ved høy pådrag. Vet ikke om dette kan være i sammenheng med feilkodene. Ellers virker bilen strøken.

Bilen har  vært tuna til 275hp, men den har blitt satt ned til 224 (originalt) via datatuning.

Bilen har et kn filter inntak.

 

Jeg kan si at bilen også bruker litt olje. (motoren forbrenner, ikke svetter)

Har kjørt bilen på minimun  olje i ca 10km, da jeg ikke hadde olje eller trakt. (har fylt olje nå asså)

Takk for hjelp, og spør om det er noe mer info jeg må gi.

Endret av grotte rotte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken kodeleser har du?

 

Sjekk hvilespenningen og ladespenningen på batteriet.

 

Slett kodene og se hvilke koder som kommer tilbake.

Heisann! Jeg har en Autopower car tuning computer. Her er lenken: 

https://www.autopower.no/?side=Tuning&vis=systemer&id=CTC

 

Med hvile spenning, mener du at jeg skal måle batteriet når tenning er avslått? Også ladespenning (måle når tenning er på?) 

Jeg prøvde å slette kodene, men det sto unavailable eller noe slikt. Skal prøve å gjøre det igjen :) 

 

Vis kodene ikke kommer tilbake etter en  kjøretur ish, vil det da si at problemene som ble vist ikke  finnes? (vis det funker å slette dem)

Vis jeg sletter dem, og det er et faktisk problem, vil det da komme automatisk tilbake? Første gang jeg bruker computeren.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Ok, det ser ikke ut som at du kan lese av spenningen på O2 sensoren med den.

 

Hvilespenning er etter batteriet ikke har vært i bruk på en stund, men en avlesning med tenning av i noen timer kan fungere. Bare tenning av etter at motoren har vært igang fungerer ikke.

 

Ladespenning er med motoren igang (helst ca. 2000 o/min), fjernlys på og ventilasjonsanlegget på fullt.

 

Hvis koder som er slettet ikke kommer tilbake, så har ikke problemet vært tilstede siden sletting av kodene. Kode(r ) kommer tilbake igjen for problemer som fremdeles er tilstede.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Ok, det ser ikke ut som at du kan lese av spenningen på O2 sensoren med den.

 

Hvilespenning er etter batteriet ikke har vært i bruk på en stund, men en avlesning med tenning av i noen timer kan fungere. Bare tenning av etter at motoren har vært igang fungerer ikke.

 

Ladespenning er med motoren igang (helst ca. 2000 o/min), fjernlys på og ventilasjonsanlegget på fullt.

 

Hvis koder som er slettet ikke kommer tilbake, så har ikke problemet vært tilstede siden sletting av kodene. Kode(r ) kommer tilbake igjen for problemer som fremdeles er tilstede.

Slettet kodene og har nå kjørt ca 200km. Ingen av kodene er tilbake heldigvis  :)

Lenke til kommentar

Lyste motorlampa da du skannet koder som beskrevet i første innlegget?

 

Jeg kjenner ikke den kodeleseren, men det er ikke uvanlig at kodelesere kan vise koder som har vært tilstede. Da vil det stå "not present" etter koden på displayet.

 

Mulig det uansett er lurt av deg å skaffe en billig vag-com 409.1 fra ebay.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...