Gå til innhold

Eizo vs Hercules


clinton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Swedish Confederation of Professional Employees" (TCO) er i utgangspunktet en svensk standard for utstyr i arbeidslivet, men den er etter hvert blitt brukt i hele verden.

 

For en dataskjerm, definerer TCO krav for stråling, energi, miljø og ergonomi. Ønsker du en skjerm med god kvalitet, bør skjermen ha et TCO-stempel, gjerne et TCO99-stempel.

 

 

TCO92 var den første TCO-standarden som ble lansert, deretter kom TCO95.

 

TCO99 er dagens TCO-standard. De fleste skjermer som selges i dag er TCO99-godkjente, eller bør være det. Skal du kjøpe en skjerm i dag, bør du se et TCO99-stempel klistret på kanten av skjermen.

 

Noen skjerm-faktorer som TCO spesifiserer:

 

Stråling (emission)

Skjermens lysstyrke bør være jevnest mulig. Skadevirkning fra skjermens magnelfelt bør også være minimal.

 

Energi

Grenser for hvor mye strøm skjermen bruker og hvilken strømsparingsalternativer skjermen har.

 

Miljø

Skjermen bør ikke inneholde stoffer som skader miljøet.

 

Ergonomi

Beskrivelse av et godt arbeidsmiljø med skjermer.

 

 

pr dags dato har jeg ikke sett noen sorte skjermer som har TCO 03. Her kommer det med fargen inn, men om den er TCO 95 eller TCO 99 har mindre å si på fargen. Den oppfyller ikke kravene med tanke på energi, strålin etc.

Lenke til kommentar
har ikke erfaring med noen av de to, men jeg har sans for de gode "gamle" kvalitetskongene som eizo, 3com, plextor....

 

tror jeg ville gått for eizo

så det er bare smak og behag?at du liker eizo bedre en hercules.

nei, rett og slett det faktum at eizo produserer de råeste (og dyreste) skjermene på markedet, hva angår spesifikasjoner og kvalitet.

Lenke til kommentar
det ble Hercules sin skjerm(siden jeg fikk den til jul)

Har spillt en del på den og ikke lagt merke til noe ghosting.Synes den er sykt deilig og se på når jeg surfer og er i windows.Det fulgte med DVI kabel(noe som ikke stod på web shappa :yes:

Absolutt og anbefale

Så det følger med DVI kabel med denne? Må være 100% sikker så jeg ikke ender opp med 2stk DVI kabler om jeg skulle bestemme meg å gå for denne :)

Lenke til kommentar
Er side-kantene på Hercules veldig store? Vil det være litt plagsomt om jeg skal kjøre dual? Noen som har den som noen erfaringer med det..?

Dette sier seg vel på en måte selv? Smalere kanter er en fordel når du kjører dual, det kan rett og slett ikke benektes.

 

Samtidig skal du være klar over at du neppe kommer til å ha skjermene helt inntil hverandre uansett. De fleste plasserer skjermene i en U form og vipper dem litt bakover. Da vil du få litt luft mellom dem uansett og tykkelsen på ramma har derfor litt mindre å si. Er du derimot blandt dem som vil ha skjermen 90 grader i forhold til bordplata eller setter dem på en rett linje (sistnevnte gjør du neppe) så vil tykkelsen på ramma ha enda mer å si.

 

En siste ting er jo utseende da. Kjører du dual så ser det jo utvilsomt tøffere ut når skjermene "går i ett" ;)

Lenke til kommentar
det ble Hercules sin skjerm(siden jeg fikk den til jul)

Har spillt en del på den og ikke lagt merke til noe ghosting.Synes den er sykt deilig og se på når jeg surfer og er i windows.Det fulgte med DVI kabel(noe som ikke stod på web shappa :yes:

Absolutt og anbefale

Så det følger med DVI kabel med denne? Må være 100% sikker så jeg ikke ender opp med 2stk DVI kabler om jeg skulle bestemme meg å gå for denne :)

jada..akkuratt den jeg har..sitter her med 2 DVI kabler jeg no..kunne godt stått det på siden synes jeg

Lenke til kommentar
har ikke erfaring med noen av de to, men jeg har sans for de gode "gamle" kvalitetskongene som eizo, 3com, plextor....

 

tror jeg ville gått for eizo

så det er bare smak og behag?at du liker eizo bedre en hercules.

nei, rett og slett det faktum at eizo produserer de råeste (og dyreste) skjermene på markedet, hva angår spesifikasjoner og kvalitet.

Haha!!! jeg ler av deg!! :dribble:

 

Har eizo 557 selv, og den er ikke god på gaming.. så det så.. spesifikasjonene er ikke all that på denne skjermen.

Den er veldig god i windows og 2d bruk tho:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...