Gå til innhold

Multifunksjons-printer med GOD scanner


Anbefalte innlegg

Som headingen sier, ser etter en "alt-i-ett" printer som er god på å scanne og skrive dokumenter på privaten. Brukes ikke "ofte", men når den trengs går det jo noen sider...jeg regner derfor med at blekk vil tørke ut før det egentlig er tomt.

 

Nå har jeg en veldig til årskommen Cannon Pixma MG4150 som kosta 1000kr den gangen for sikkert 8-10 år siden.

Printer-delen er forsåvidt helt grei. Dokumentene ser ca ut som de skal, men scanneren er regelrett helt  fullstendig ubrukelig til dokumenter. Det virker som den scanner alt som ett slags "bilde", som så gjøres om til en slags PDF i en elendig software, som til slutt sendes til mottaker.

 

Resultatet er en noe uskarp PDF, uten noen form for tekstgjenkjenning i PDF'en, på nesten 2mb pr side...helt fullstendig ubrukelig når flere sider med dokumenter skal mailes rundt. ett dokument bør ikke være mer enn 10-15kb, blir den størrelsen når jeg scanner på jobben på en proff maskin.

Ser etter en kompakt unit, som er GOD på dokumenter (Med farger)... alt jeg googler fokuserer på utskrift i photokvalitet.... jeg trenger noe som er god på dokumenter, scanning og printing.

 

Any suggestions?

 

Ser for meg noe ala denne, i denne prisklassen:
https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skriver-og-skanner/blekkskriver/epson-expression-foto-xp-8500/p-609450/

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vurdert det som nødvendig med laser egentlig, det viktigste er god og korrekt scanning med edruelig PDF størrelse.

 

Men 1500kr bør være maks egentlig...pluss minus en 100kr selvsagt.

Blir det blekk, so be it tenker jeg.

God scanner for A4 er viktigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...