Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Fikk i dag mail fra Frobrukerrådet i Finnmark. De gir meg fullt medhold og sier :

Sitat: Angreretten er gyldig i høyeste grad. Kvalito har også missligholdt sin leveranse. De har ikke noen rett til å kreve gebyr eller noe annen form for godgjørelse i så måte!! Saken er nå oversendt skriftlig til Frobrukerrådets jurister for videresendelse til Kvalito IT AS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Romsdal:

 

Du skjønner at det er bare forbrukerrådet som har misforstått loven, du burde ringe til Kai og hvis han har tid så kanskje han gidder å forklare deg hvordan en egentlig skal forholde seg til den.

 

Vanvittig historie du kommer med - men du må jo skjønne at kvalito ikke kan bare kan la deg forlate de uten at du har erstattet båndbredden på serveren deres når du bestilte, feks med en mindre donasjon på 3500kr. Privatkundene taper de jo penger på - det er jo noe de bare yter til samfunnet som en public service for at de er kjempesnille.

 

Er jo ikke deres problem at du er en sånn sullik at du ikke greier å gå i butikken og kjøpe deg modem og kabler og stikke opp i sentralen og koble ting riktig.

Lenke til kommentar

har akkurat sendt avgårde mail til Fbi, tv2, forbrukerrådet , mamma ++ Får håpe at det skjer noe. Men det tviler jeg på. Spørs om ikke Kvalito har så mye svin på skogen at de tar rennafart og driter langt i etikk og konsekvenser. Disse gutta gir seg ikke før noen stopper dem. Og når disse gutta blir stoppa, tror jeg det detter mye rart ut av skapet deres...Phø. De sender meg vel bare en regning på nye 3500,- for "kost på å si opp". Pfff. Kaj og kim kan gå å ta hverandre bak. Btw. Det har kommet meg for øre at det svirrer rundt noen bilder av Kaj og Kim uten klær på en fest, førjulstider i fjor? Skullle vært moro om så var tilfelle. -post :devil:

Lenke til kommentar
har akkurat sendt avgårde mail til Fbi, tv2, forbrukerrådet , mamma ++ Får håpe at det skjer noe. Men det tviler jeg på. Spørs om ikke Kvalito har så mye svin på skogen at de tar rennafart og driter langt i etikk og konsekvenser. Disse gutta gir seg ikke før noen stopper dem. Og når disse gutta blir stoppa, tror jeg det detter mye rart ut av skapet deres...Phø. De sender meg vel bare en regning på nye 3500,- for "kost på å si opp". Pfff. Kaj og kim kan gå å ta hverandre bak. Btw. Det har kommet meg for øre at det svirrer rundt noen bilder av Kaj og Kim uten klær på en fest, førjulstider i fjor? Skullle vært moro om så var tilfelle. -post :devil:

Får virkelig håpe at klagen er skrevet på en bedre måte en denne posten. Se og lær av det første innlegget. Tror det er vanskelig nok å komme frem til en løsning om du skriver saklig. Slike innlegg er det for mange av.

 

Jeg og hadde store problemer og mye frustrasjon før de endelig fikk opp linja. Har 0,5 MB SDSL. Sist målt på digi 542 ned og 540 opp. Etter at den kom opp så har den fungert bra. Med ett stort minus er når jeg vil spille. Der er de vanvittig dårlige. Ustabil ping til de grader.

 

sdhild99 hvordan går det med saken din og din nye ISP ? Tror jeg kommer til å bytte når 12 mnd perioden er over. P.g.a dårlig ping og problemer mot hjemmekontor løsning. Får ikke kontakt med en spesiel IP adresse.

 

mvh

Ståle

www.boxer-samson.net

Lenke til kommentar

Får virkelig håpe at klagen er skrevet på en bedre måte en denne posten. Se og lær av det første innlegget. Tror det er vanskelig nok å komme frem til en løsning om du skriver saklig. Slike innlegg er det for mange av.

Hadde vel ikke kommet noen vei om så ikke hadde vært tilfelle ? Alt til sin tid. Som du selv sier, det er vanskelig nok å komme frem til en løsning om man skriver saklig. Burde seff. holde tonen her og, men det har litt lett for å bli verbal tømming. Men det ligger litt i kortene at det er på grunn av frustrasjon at jeg poster her.. Jeg vil ha flere frustrerte poster. Og jeg finner det ikke usakelig at det foreligger et ønske om å se Kaj og Kim strippe på julebordet. Det ligger på høyde med det de leverer. Som man reder...

Lenke til kommentar

> Hei Elisabeth,

>

> http://www.dinside.no/php/art.php?id=98334

>

> Dette vil jeg kalle useriøst fra deres side! Dere kan jo ikke basere en

> test av kundeservice på hvor fort de tar telefonen? Jeg har opplevd at

> Kvalito ikke svarer i det hele tatt! De svarte overhodet ikke i 3 hele

> dager. Det var DA dere skulle ha testet.

>

> Kvalitos kundeservice og måte å drive bedrift på fortjener 5 minus i

> terningkast!

>

> Se denne tråden jeg har startet her:

> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=184849&st=0

>

> Les mine erfaringer med Kvalito IT, og vips du har en god sak å skrive om.

> Du kan jo ta for deg resten av tråden også, for å se om det faktisk er

> noen som er fornøyd med Kvalito i det hele tatt.

>

> Vil du ha et tips fra meg: Kikk litt etter i sømmene til Kvalito IT. Da

> vil du garantert finne mye 'snacks' for en journalist.

>

>

> ------------------

> Mvh / Regards,

> Sven Hildebrandt

> ------------------

 

> Hei! En test er en test, og jeg må være ærlig med de resultatene jeg fikk

> de to dagene jeg gjorde den. Men jeg synes innlegget ditt burde legges inn

> i diskusjonsgruppen! Har du gjort det?

>

> vennlig hilsen,

>

> Elisabeth Realfsen

> Journalist

> DinSide Økonomi

> Mob. 93 21 80 30

> Ktr. 23 40 73 25

 

Hei igjen,

 

Naturligvis skal du være ærlig. Jeg stiller dog spørsmålstegn til testen.

Det som dere har testet er hvor raskt ISPene tar telefonen, intet annet.

Testen sier jo ikke noe om hvorvidt kundene faktisk får løst problemene

sine, eller om kundebehandlerene er høflige.

 

Kvalito på sin side utnytter testen deres for fulle mugger:

http://kvalito.no/news/news.aspx?pubid=804...f5-8ad21313ae71

 

Terningkast 5 i kundesupport! Det blir jo helt riv ruskende galt!

Misvisende kaller jeg det. De får terningkast 5 i hvor raskt de svarer

telefonen, intet annet, og det er noe vesentlig annet et kundesupport!

 

Mvh,

Sven Hildebrandt

Lenke til kommentar

Hvis de tester kun tiden på å få svar er det jo greit at de får bra karakter, men da burde de fremhevet dette klart og tydelig at det kun er svartid, ikke om man faktisk fikk hjelp.

 

Sier vel det meste om hvor useriøse disse sidene (dinside) kan være til tider, er ikke bare de.

 

Det som er ganske synd er at folk flest tar disse artiklene og testene disse sidene publiserer for god fisk, det er mange ganger det er mye feil de kommer med.

Lenke til kommentar

Vel vel, blandt alt det negative så vil jeg nevne at jeg leverte ordre om linje i november. 2 uker senere fikk jeg linja, og alt fungerte glimrende.

 

Siden 15. desember, har jeg hatt ett brudd på linja mi, noe som førte til nedetid på ca30min. Da jeg ringte, ble feilen fikset med en gang, og linja var oppe å kjøre igjen. Ellers vil jeg nevne at med min 2mbit linje, får jeg 100% av det jeg skal ha (2048kbit).

 

Må si at jeg er veldig fornøyd :-) Tross alt jeg leste her (mens jeg venta på leveringen av linja).

Lenke til kommentar
(det som er greia med mitt opplegg er at hele sentralen går på 2mbit med meg som en 2,3mbit shdsl kunde og en annen med 1mbit kunde - de sier de har oppgradert den, men jeg tviler. har hatt de samme testresultatene helt fra start av).

En liten logisk brist her.

 

Hvis sentralen din går på 2mbit og du har 2,3 mbit linje ville ikke du hatt mer en max 1mbit inn og ut. Dette fordi "modemet" sync'er mot sentralen for å finne optimal hastighet inn/ut (synkron vettu) uten tanke på det som er konfigurert på sentralen. Her gjør altså modemet en jobb for å sikre at du får lik hastighet inn og ut. Du vil altså ikke kunne oppleve å få 2mbit ned, men kun 0,5 mbit ut.

 

Så hvis sentralen IKKE er oppgradert ville du hatt i underkant av 1mbit inn og ut. (noe overhead vil oppstå). Hvis sentralen er oppgradert til 3mbit ville du fått rett under 1,5 mbit. Ved 4 mbit på sentralen ville du fått i underkant av 2mbit inn og ut. (tipper 1,9mbit, igjen overhead mellom ATM og ethernet)

 

For at du skal få 2,3 mbit må altså "sentralen" være minimum 5mbit.

 

Påpeking av eventuelle feil som jeg skriver mottas med takk.

 

Vil forøvrig si at, uansett hvordan man snur og vender på problematikken rundt det å få koblet opp adsl/shdsl, så er det tilslutt Telenor med sine underleverandører som har det siste å si i alle saker. Det er tross alt de som eier kobberet og deres ansvar å få koblet alt rett. I den saken slipper dessverre ingen internettleverandører unna.

Endret av Spoink
Lenke til kommentar
Du skjønner at det er bare forbrukerrådet som har misforstått loven, du burde ringe til Kai og hvis han har tid så kanskje han gidder å forklare deg hvordan en egentlig skal forholde seg til den.

Kan dette være nicket til Kai på disse forumene mon tro ?

 

 

 

 

Er forresten også en av de heldige kvalito kundene. :(

 

Har opplevd små snusk som f eks

 

Fakturerings gebyr som ikke var oppgitt på prislisten når jeg bestilte.

Mange brudd på forbindelsen som typisk varer 1 - 2 minutt - veldig kjekt når man spiller online spill.

Er også ofte problemer med lavere hastighet enn hva vi har betalt for.

De oppga feil installasjons dato.

Kunde supporten har lite eller ingen peiling når det er problemer.

De sendte oss et modem i posten, etter at vi hadde hentet et allerede på kontoret deres ( det siste var jo ikke negativt for oss, men viser hvor organiserte de er ).

Lenke til kommentar

Vel for å gi enda flere misfornøyde Kvalito kunder ett fjes vedlegger jeg en av mine mange mails med dem som egentlig forklarer situasjonen godt. Saken er forresten ikkeløst ennå.

 

 

----- Original Message -----

From <Fjernet av meg for å slippe spam>

Date Wed, 12 Nov 2003 19:12:36 +0100

To "Kvalito IT" <[email protected]>

Subject Re: Oppsigelse

 

 

Takker for deres epost og oversender herved klage som også sendes i

original til dere.

 

----------------------------------------------------------

Til

Kvalito IT

 

Fra

Fjernet her navn og addresse igjen for å slippe spam

 

 

Oslo 12.11.03

 

 

Klage på leveringssvikt fra Kvalito IT

 

Vi vil med dette få påpeke følgende forhold og kreve kompensasjon for

ulemper dette har påført oss.

 

1.Vi bestilte en DSL linje fra Kvalito IT som vi ble gitt

installasjonsdato fredag 07 November, installatøren møtte ikke opp på

denne dato

 

2.Vi ble lovet ny installasjonsdato Onsdag 12 November uten at

installatør møtte opp på denne datoen heller.

 

Vi har forståelse for at det er en 3 part involvert her som leverandør

av installasjoner til dere, men for oss er dette urelevant da vi har

dere som avtalepart. Vi forholder oss til Kvalito IT som leverandør i henhold til normale avtalevilkår i henhold til Norsk lov.

 

Ved den dato som er nevnt i punkt 1 ble vi bedt om at en av oss ble hjemme mellom 12:00 og 16:00 for å bistå montør med installasjonspunkt

og adgang til leiligheten. Fordi jeg er den av oss som er teknisk kyndig og har mulighet til å be om fri for kortere perioder ble det besluttet at jeg skulle være hjemme og vente på installatør. Klokken 16:00 kontaktet jeg dere i Kvalito på telefon 21009900 og fikk snakke med deres konsulent som beklaget at jeg ennå ikke hadde hørt fra installatøren, men at dere skulle sjekke dette opp og ringe tilbake til oss. Etter kort tid fikk vi en tilbakemelding fra deres konsulent

med beklagelse og en forklaring om at han desverre ikke kunne finne ut

av dette og at han var bare nødt til å registrere en feilleveranse og bestille ny installasjonsdato den 12 November. Vi ble bedt om å være hjemme på denne datoen slik at installasjon kunne finne sted. Vi aksepterte dette da vi har forståelse for at det noen ganger kan skje slike ting.

 

Den 12 November hadde vi ikke fått noen spesiell tid å forholde oss

til, så jeg ble nødt til å melde fra til min arbeidsgiver at jeg ble borte hele dagen. Jeg ventet på installatør fra klokken 08:00 til 14:00 før jeg kontaktet deres konsulenter igjen på telefon 21009900. Jeg snakket med en trivelig kar som het Jonas som beklaget og opplyste meg om at han skulle sjekke dette opp og gi meg beskjed om det var noe problem igjen med installasjonen. Klokken 15:20 hadde jeg ennå ikke fått noen tilbakemelding fra denne Jonas, så jeg ringte ham opp igjen og fikk snakket med ham. Han beklaget at jeg ennå ikke hadde hørt noe fra ham, men at han ventet på tilbakemelding fra Telenor på dette. Han skulle snarlig ta kontakt med meg for å avklare hva dette skyldtes. Klokken 16:45 ringte jeg på nytt til dere og fikk snakke med en konsulent som het Are (antar Jonas var gått hjem for dagen) som kunne opplyse meg om at det var registrert at jonas ventet ennå på en tilbakemelding om denne saken fra Telenor. Vi ble informert om at det

eneste vi kunne få til nå var ennå en ny installasjonsdato, noe som vi nå ikke kunne finne akseptabelt, da kostnaden for oss var blitt for høy på å vente. Når vi opplyste om at vi ikke lengere ønsket noen linje fra Kvalito IT og at vi ville sende en regning på tapt arbeidsfortjeneste, ble vi bedt om å sende denne til Bravida/Telenor, noe vi selvfølgelig ikke ønsket da vår avtalepart er Kvalito IT. Deres konsulent forstod dette og aksepterte at vi sendte en klage til dere og at vi vedla en regning på tapt arbeidsfortjeneste (uten å akseptere selve regningen selvfølgelig) slik at dere kunne bruke dette videre til Bravida/Telenor. Da vi også gjorde det klart at vi ikke ønsket noe produkt fra Kvalito IT lengere så ble vi informert om at vi ikke hadde rett til å kansellere bestillingen, noe vi ikke aksepterer. Vi ble så satt over til en person som ikke presenterte seg som påsto at en slik avbestilling ikke var mulig og at avtaleloven ikke gjaldt Telenor’s produkter. Vedkommende var hyggelig nok til å love å gi meg dette

skriftlig på epost med også et tillegg med deres forklaring på hvorfor montør uteble ved disse 2 anledningene. Det ble også informert at

saken kunne bli brakt videre til Juritzen AS (TV 2 Hjelper deg) og/eller Forbrukerrådet.

 

Siden vi ikke lengere har tillit til leveransedyktigheten til Kvalito

IT samt at kostnaden for oss personlig er blitt for stor i form av

tapt arbeidsfortjeneste, nedlegger vi slik påstand:

 

1.Bestillingen kanselleres med øyeblikkelig virkning uten

kostnader for oss, da vi ikke er årsak til at leveransen ikke kunne

gjennomføres innen rimelig tid.

 

2.Dere refunderer 4 + 8 timer med tapt arbeidsfortjeneste for

meg i henhold til spesifikasjon. Totalt kroner 8400,- innen 1 uke av

mottak av dette krav.

 

3.Dere dekker eventuelle ekstra kostnader som måtte påløpe dersom jeg blir nødt til å bruke advokat samt bruke tid på forbrukerråd for å forfølge kravet videre.

 

Kvalito IT er velkommen til å komme med kommentar eller forslag til

forlik.

 

Som ekstra kommentar vil jeg få legge til at deres kundekonsulenter jevnt over er meget hyggelige og at de gjør en god jobb, men at deres evne til å være proaktive i forhold til kunder ved hjelp av tilbakemeldinger og beklagelser, kan forbedres.

 

Spesifikasjon av tapt arbeidsfortjeneste:

 

Jeg er ansatt som sjefstekniker for (fjernet her mitt arbeidssted). Min lønn der er 836,- S.kr pr time. Utregnet av min andel av konsulent oppdrag vi utfører.

I den angjeldende periode var det totalt 12 timer som ble kansellert.

(Spesifikasjon fra arbeidsgiver tilgjengelig på forespørsel)

For enkelhets skyld har jeg omregnet timeprisen til 700 Norske kroner

da kronekursen varierer fra dag til dag. 12 timer a kr 700,- = 8400,-

 

 

Med Vennlig hilsen

 

 

(Fjernet her våre navn)

 

-------------------------------------------------------------

 

----- Original Message -----

From: "Kvalito IT" <[email protected]>

Date: Wednesday, November 12, 2003 5:07 pm

Subject: Oppsigelse

 

> Hei!

>

> Takker for konstruktiv telefonsamtale.

>

> Det er reklamasjonsnemnda for telekommunikasjonstjenester,

> Postboks 176, 8551 Lødingen som er den korrekte instansen for klager.

>

> Forøvrig er vi dessverre nødt til å følge samma standarder som

> Telenor følger ovenfor oss. Telenor påberoper seg retten til å

> kunne være forsinket med en levering, og den kan fremdeles ikke

> kanselleres. Telenor garanterer bare at 90% av linjene skal

> leveres innen 5 uker etter bestilling. De sier ingenting om de

> siste 10%.

>

> Med andre ord, Telenor garanterer ALDRI levering. Leveringsdatoen

> er bare første mulige dato Telenor har sagt at de vil prøve på å

> koble opp linja.

>

> Hastigheten er også kun høyeste mulige hastighet. Det er ikke

> garantert noen minumshastighet.

>

> Dette er generelle vilkår som gjelder alt der Telenor er involvert

> med sitt kobbermonopol.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Kaj Størdal Toftner

> Kvalito IT

> www.kvalito.no

>

>

>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...