Jump to content
Sign in to follow this  
Morten Johan Jacobsen

Kablet nettverk til utleiedel

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal sette opp kablet nettverk til utleiedel som jeg ønsker skal være separat fra hoveddel men kobles til samme switch. Som jeg forstår trenger jeg en switch som kan styre tilgangen på de forskjellige portene. Som dere sikkert forstår er jeg ikke en nettverksekspert, men har noen grunnleggende kunnskaper. Trenger derfor en switch som er relativt enkel å sette opp.

Kan noen hjelpe meg med hvilke switcher som kan hjelpe med dette?

Har sett på disse:

- https://www.komplett.no/product/898808/datautstyr/nettverk/switch-managed/ubiquiti-unifi-us-16-150w-switch#

https://www.komplett.no/product/1119288/datautstyr/nettverk/switch-managed/tp-link-16-port-jetstream-switch#

Er disse bra?

Edited by Morten Johan Jacobsen

Den Ubiquiti switchen har jeg blandt annet og grei sak, dog er du nødt å ha en controller som styrer switchen.

Den TP-Link er vel også grei til formålet ditt , som er å sette opp VLAN`s og er vel den som muligens passer deg best.

Den Ubiquiti switchen har jeg blandt annet og grei sak, dog er du nødt å ha en controller som styrer switchen.

Den TP-Link er vel også grei til formålet ditt , som er å sette opp VLAN`s og er vel den som muligens passer deg best.

Takk for svar! Så denne TP-link switchen trenger jeg ikke noe ekstrautstyr til for å kunne styre portene?