Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen har kubbet, noen eksperter her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende jeg er helt på bærtur men siden batteri ikke lades og rattet er tungt så var det første jeg tenkte at multireim kanskje har røket?

 

Vet ikke hvordan det er på din bil men på min så er dynamo og servopumpa på multireimen. Aircondition også. Virker den i bilen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det er en reim som driver dynamo og servopumpa, hvis ikke så er det elservo og da er det sikkert en software greie som gjør at den skrur av servoen av for å spare strøm.

Endret av mrpc
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Burde man ikke hørt noe hvis reimen røk? Det gjorde jeg ihvertfall ikke. Og mrpc, mener du at batteriet sparer strøm fordi strømnivået er lavt, eller fordi den ikke klarer å lade slik feilmeldingen sier? Isåfall, kan det være andre årsaker enn reimen til servopumpen? Har ikke fått tid til å sjekke reimen, men skal gjøre det snart. Har også sjekket servo oljen, og der ser alt greit ut.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at sist jeg startet bilen ble motoren unaturlig varm på kort tid

 

Dette er fordi din multireim har røket eller hoppet av! Denne driver servo, dynamo, og ofte vannpumpa. Jeg kjenner ikke din motor spesifikt, men jeg garanterer deg at det er reima, og jeg kan også garantere at hvis vannpumpa går på den reima har du flaks hvis motoren ikke har tatt skade i form av overoppheting. 

 

IKKE kjør bilen! Om vannpumpa går på denne reima har du fullstendig motorhavari etter kort tid! Det hjelper ikke se på temp måleren heller, da denne ofte sitter i pumpa, eller rett før radiator. Den vil med andre ord ikke måle riktig temp på kjølevannet i selve motoren, når det ikke er gjennom strømning!

 

Har du ikke kompentanse til å se at reima er røket, så har du heller ikke kompentanse til å bytte denne. Ring falck og få den på verksted. 

Endret av StyxTech
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er fordi din multireim har røket eller hoppet av! Denne driver servo, dynamo, og ofte vannpumpa. Jeg kjenner ikke din motor spesifikt, men jeg garanterer deg at det er reima, og jeg kan også garantere at hvis vannpumpa går på den reima har du flaks hvis motoren ikke har tatt skade i form av overoppheting.

 

IKKE kjør bilen! Om vannpumpa går på denne reima har du fullstendig motorhavari etter kort tid! Det hjelper ikke se på temp måleren heller, da denne ofte sitter i pumpa, eller rett før radiator. Den vil med andre ord ikke måle riktig temp på kjølevannet i selve motoren, når det ikke er gjennom strømning!

 

Har du ikke kompentanse til å se at reima er røket, så har du heller ikke kompentanse til å bytte denne. Ring falck og få den på verksted.

Må fjerne støtsdemperen for å kunne sjekke, noe jeg ikke har verktøy til, men regner med du har rett uansett, og skal få bilen på verksted øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...