Gå til innhold

Trist at... -leken


Anbefalte innlegg

Her skal man nevne noe som er trist, og den under skal svare. Akkurat samme prinsippet som disse lekene er sotte opp, Skulle ønske... -leken, Sjelden jeg gjør...leken, osv. Det som er store forskjellen er at her sier vi noe som er trist i steden for. :wee:

 

 

Jeg gir meg selv æren i å starte leken.

 

Det er trist at Peeeeneste rompe...? Post dine beste rompebilder og Den brystfagre tråden - Post dine beste puppebilder er blidt stengt. Og forståelig på samme tid.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det syns ikke jeg er trist. For oss som sliter med selvbildet vårt så blir det ikke bedre av å se hva andre mener skal være perfekt når man ikke er det sjøl. 

 

Det er trist at det er så jævlig mye kroppspress i samfunnet.

Endret av Arizona
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også. Man har jo den kroppen man er født med, og det at noen skal si at den ikke er bra nok bryter i mot menneskeverd og etikk i dagens samfunn. Ser man på evolusjonen og dyreriket forøvrig så har det noe for seg, men i dag så behøver man et sterkt hode, og ikke en sterk kropp for å klare seg. Og antyder man at vi er på vei mot et samfunn av roboter, så blir det også mer og mer tydelig. Men i dag så er vi langt unna det, og kroppen behøver bety noe for en del arbeidsoppgaver i mange år fremover. Men siden vi er mennesker så har kroppen en betydning for vårt liv, og hvordan vi har det med oss selv. Man bør ha fokus på sunnhet, for og ikke utsette folk for unødvendige plager med kroppen. Men at man skal være tynn, veltrent og se pen ut er helt feil, og skaper skille mellom folk. Ser man på media i dag, så er det modeller over alt, flotte skuespillere, Paradise Hotel og Ex on the Beach med unge og veldreide folk som er blåst i hodet, influencere som opererer seg i alle kroppsdeler for å generere flere likes og følgere, og som prøver å hjernevaske folk til å tro at det er pent og sunt. Jeg blir så oppgitt.

 

Det er trist at unge i dag ikke får oppleve å ikke ha telefon 24/7.

Lenke til kommentar

Det syns ikke jeg er trist. For oss som sliter med selvbildet vårt så blir det ikke bedre av å se hva andre mener skal være perfekt når man ikke er det sjøl. 

 

Det er trist at det er så jævlig mye kroppspress i samfunnet.

Det er så sant i det du sier Arizona, at det er for stor fokus på det perfekte. Samtidig er det jo vanskelig å unngå det helt. Alle tiltrekkes av det ytre både bevist og ubevisst. Det er trist at dagens samfunn har blit sånn.

 

Jeg også. Man har jo den kroppen man er født med, og det at noen skal si at den ikke er bra nok bryter i mot menneskeverd og etikk i dagens samfunn. Ser man på evolusjonen og dyreriket forøvrig så har det noe for seg, men i dag så behøver man et sterkt hode, og ikke en sterk kropp for å klare seg. Og antyder man at vi er på vei mot et samfunn av roboter, så blir det også mer og mer tydelig. Men i dag så er vi langt unna det, og kroppen behøver bety noe for en del arbeidsoppgaver i mange år fremover. Men siden vi er mennesker så har kroppen en betydning for vårt liv, og hvordan vi har det med oss selv. Man bør ha fokus på sunnhet, for og ikke utsette folk for unødvendige plager med kroppen. Men at man skal være tynn, veltrent og se pen ut er helt feil, og skaper skille mellom folk. Ser man på media i dag, så er det modeller over alt, flotte skuespillere, Paradise Hotel og Ex on the Beach med unge og veldreide folk som er blåst i hodet, influencere som opererer seg i alle kroppsdeler for å generere flere likes og følgere, og som prøver å hjernevaske folk til å tro at det er pent og sunt. Jeg blir så oppgitt.

 

Det er trist at unge i dag ikke får oppleve å ikke ha telefon 24/7.

Jeg tenker ikke så mye på det.

 

Det er trist hvor dominerende internett og sosialemedier har blidt i dagens samfunn. Og mer dominerende vil det bli. Sikkert om 7-14 år er absolutt alle på jorden ensomme.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...