Jump to content
recnac

Noen som vet hva dette er?

Recommended Posts

Oppstått et slags 'merke' på bilen, som jeg iurer på hva er for noe. Ser ut som mindre riper, swirls kanskje? Men det har ikke kommet av vask, ettersom bilen er håndvasket, så her må det være at moren min har kommet borti noe.. kanskje?

Noen ideer? Får jeg bort dette med polering eller må jeg en tur på micropaint? 

Har lagt til bilder med, og uten blitz.

post-430352-0-17807600-1558989348_thumb.jpg

post-430352-0-45070700-1558989349_thumb.jpg

Ser ut som om noen har stått og pussa med sandpapir. Burde gå bort med polering, må kanskje bruke vann og ganske fint sandpapir (ca 1000) for å bli kvitt det dypeste.

Synes det ser ut som noen har prøvd å gnikke vekk noe på en skitten og støvete lakk. Prøvd å tørke bort måkedritt f.eks. Noe man aldri må finne på å gjøre på tørr lakk. Vask området godt og sjekk nøyere. Hvis ripene ser ut til å forsvinne når det er vann på så kan du mest sannsynlig polere det bort.

Edited by sedsberg

Synes det ser ut som noen har prøvd å gnikke vekk noe på en skitten og støvete lakk. Prøvd å tørke bort måkedritt f.eks. Noe man aldri må finne på å gjøre på tørr lakk. Vask området godt og sjekk nøyere. Hvis ripene ser ut til å forsvinne når det er vann på så kan du mest sannsynlig polere det bort.

De er ikke synlig under vask, når bilen er våt.

Takk for svar :)

Om du får lånt en poleringsmaskin, test med f.eks. Scholl S3 og en grov pute. Kjør 5-6 pass, tørk grundig med microfiberklut og sjekk resultat. Selvsagt fullvask området først og marker av med maskeringstape.