Gå til innhold

Banken snur – nå får bitcoinveksleren endelig bedriftskonto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble han i sparebanken da (er jo mange banker i Norge)? For å få anledning til å skvise ut penger av dem i etterkant siden han fikk medhold fra Finanstilsynet?

 

Såvidt jeg husker fra saken da den først var omtalt så ble det jo først kjent at sparebanken nektet ham bedrifstkonto, og etter at saken kom i media så var det vistnok flere banker som valgte samme strategi. Dette tar jeg fra hukommelsen så mulig jeg usker feil eller har misforstått men det er altså slik jeg husker saken.

 

Slik blant annet BC har fluktuert så ville vel butikken hans vært langt mer lønnsom en evt. erstatningskrav mot banken så tenker at erstatning vel først har dukket opp som et tema når han nå etter alt pes og slit ser at banken likevel har gjort en feil. En feil som har kostet ham mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har det kostet han penger, er også et annet spørsmål.

 

Han er jo ikke hindret i å trade bitcoins. Kun å utveksle dette i kroneverdi, euro, dollar eller what not i mot en eller flere norske sparebanker. Han kan sikkert finne en bank her i verden som lar det omgjøres fra bitcoin til penger likevel.

 

Så hvor stor akilleshæl er det egentlig det grepet som sparebanken har gjort i mot han. Slike spørsmål er jo advokatmat i erstatningssaker. Men jeg er altså fristet til å spørre om han egentlig er særlig hindret gitt det store verdensmarkedet man har tilgang på?

Lenke til kommentar

Føler du drar denne vel langt nå. Hvilken rolle spiller det egentlig? Du og jeg kan spekulere og tenke på alle mulige scenarioer rundt dette men noen fasit kommer vi aldri til uansett. Sannheten bak evt. søksmål er det bare kryptofyren som kjenner. Dermed blir spekulasjoner lite fruktbart.

Lenke til kommentar

Jeg er mer interessert i å vite om banker faktisk er pålagt å tilby bedriftkontoer til alle som ønsker det. Hvis jeg skulle ønske å starte "Valpesparkere dyreplagingsverktøy AS" kan da banken si at de ikke ønsker meg som kunde, eller er de nødt til å gi meg samme tilbud og betingelser som alle andre?

Lenke til kommentar

Jeg er mer interessert i å vite om banker faktisk er pålagt å tilby bedriftkontoer til alle som ønsker det. Hvis jeg skulle ønske å starte "Valpesparkere dyreplagingsverktøy AS" kan da banken si at de ikke ønsker meg som kunde, eller er de nødt til å gi meg samme tilbud og betingelser som alle andre?

 

Du må selvfølgelig holde deg innenfor lovens rammer. Du kan ikke starte med dopsalg AS og forvente bedriftskonto.

 

Sturle som denne artikkelen handler om har en bedrift som er regulert og driver med lovlig virksomhet. Han har tiltak for å forhindre blant annet hvitvasking og annen finansiell kriminalitet.

Lenke til kommentar

Du må selvfølgelig holde deg innenfor lovens rammer. Du kan ikke starte med dopsalg AS og forvente bedriftskonto.

 

Sturle som denne artikkelen handler om har en bedrift som er regulert og driver med lovlig virksomhet. Han har tiltak for å forhindre blant annet hvitvasking og annen finansiell kriminalitet.

 

Ser att eksempelet mitt ble litt for på kanten, siden dyreplaging er ulovlig.

 

Sett da att "dyreplagingsverktøy" er helt lovlige å selge og anskaffe (men ikke å bruke til dyreplaging) og dette kun er en bedrift som banken av hensyn til sitt eget omdømme ikke ønsker å ha knyttet til navnet sitt. Er da banken faktisk pålagt å selge sine tjenester til alle bedrifter, bare de ikke driver med ulovlige ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...