Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en PC kjøpt i 15 som blir veldig varm (syns da eg) når eg ser på YouTube eller andre videoer på PC. Den er rundt 45-48 grader når jeg ikke ser på videoer, men skyter opp til 68 ettervært nå eg ser på video. Har ikke kjøle puten med meg nå men bruker den ellers, hjelper da ikke sååå særlig.. bruker å rense pc vifte inni mellom så skal ikke være særlig shit i vifta. Aner ikke hva annet som kan gjøres

 

Ekstra spørsmål; er koblet til trådløs nett der eg e no og skulle teste farten. På PC fikk eg beskjed om ‘latency test failed’ mens på iPad sto det ‘test failed to compete’. Mobilen er på eget nett så sjekket der og ingen problem med å måle fart der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jojo det skjønne eg, men kor mye belastning e det snakk om da. Se litt på film og overføre filmer, eller spille spill i mange timer?

 

Film er veldig relativt, da det kommer ann på oppløsningen på denne, og deretter hvor mye maskinen må jobbe for å vise deg bildet på skjermen. Spill vil ofte få tempen opp i 90-95 grader. 

 

Tempen i en laptop stiger fort, og ett titalls sekunder / kanskje ett par minutter er nok til at tempen ligger så høyt, da det ikke er mye materiale som skal varmes opp. 

 

Sålenge du ikke opplever problemer med maskinen, som at den henger seg, yter dårligere enn vanlig eller slikt, er det ikke noe å beskymre seg for. Om den begynner å tulle ville jeg demontert den, og skiftet ut kjølepasta og renset vifter etc. 

 

Igjen, 90 grader er helt normalt på en laptop når den må jobbe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...