Jump to content
Redaksjonen.

Bane NOR må kalles ved sitt rette navn: Norges Statsbaner

Recommended Posts

Artikkelforfatter fremstiller det til noe positivt at jernbanen splittes opp i flere titallss selskaper.

 

Det er det definitivt ikke, det gjør jernbanen rigid og ekstremt lite tilpasningsdyktig, og ekstremt mye dyrere i drift.

 

Et godt eksempel på det er Oslo Sporveier som bruker 850 millioner mindre i året nå enn det de gjorde da de var delt opp i flere selskaper.

Bare leie av togsett har økt Vys utgifter med 970 millioner pr år, sett i forhold til hva dette kostet tidligere.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...