Gå til innhold

Bane NOR må kalles ved sitt rette navn: Norges Statsbaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelforfatter fremstiller det til noe positivt at jernbanen splittes opp i flere titallss selskaper.

 

Det er det definitivt ikke, det gjør jernbanen rigid og ekstremt lite tilpasningsdyktig, og ekstremt mye dyrere i drift.

 

Et godt eksempel på det er Oslo Sporveier som bruker 850 millioner mindre i året nå enn det de gjorde da de var delt opp i flere selskaper.

Bare leie av togsett har økt Vys utgifter med 970 millioner pr år, sett i forhold til hva dette kostet tidligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...