Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Betale eller garantisak


Anbefalte innlegg

Hei, en kompis kjøpte en BMW fra en bilforhandler i Bergen i fjord, der visste de seg at bilen hadde mange feil og dei hadde sletta alle varsellampene og tatt ut sikringer. Når eg fant ut av dette fekk eg den på et verksted for å få det fiksa da dei i bergen ikkje ville ha noke med de og gjøre. Verkstedet eg hadde bilen på fiksa dette men nå er alle feilene tilbake under 2 mnd etter. Dette verkstedet seier de ikkje er garantisak, dei seier dei kan fikse alt opp igjen for halvparten av summen. Hva skal han gjøre? Har kosta han ganske mykje penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet en soleklar reklamasjonssak. Men det er ikke sikker du har så mye du skulle sagt siden du gikk rett til et annet verksted i stedet for å reklamere direkte til de du kjøpte bil av. De kan rett og slett ikke bare si at de ikke vil ha noe med den å gjøre. De er nødt til å følge norsk lov. Siden de da var forhandlere så har du 5 års reklamasjonsrett. Denne er skrevet i stein så den kan de ikke vri seg unna.

 

Edit: Garanti er noe helt annet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...