Gå til innhold

Opprette delt mappe som scanner får tilgang til.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en pc med Windows 10 og prøver å opprette en delt mappe som skriver/scanner skal legge det skannede dokumentet i.

 

Har prøvd å lage delt mappe som veilederen til Windows henviser til. Z

(fant på Google)

 

Verken scanneren eller andre pcer på nettverket finner mappen jeg prøver å dele.

 

Skriveren kobler seg til ved at jeg alla skrive inn IP adressen til PCen etterfulgt av mappe navn. I mitt tilfelle : 192.168.1.188/scan.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Evt. Gi meg en veileder som er mer presis?

 

Takk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke ønsker å bruke programvare på PC opp mot scanner, så er det et par ting du må påse:

 

  1. Den maskinen du vil scanne til må ha fast IP-adresse (og må selfølgelig samsvare med den IP du valgte på innstilling for scanneren)
  2. Ruteren din må være stilt inn slik at den ikke blokkerer delte mapper.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Om du ikke ønsker å bruke programvare på PC opp mot scanner, så er det et par ting du må påse:

 

  1. Den maskinen du vil scanne til må ha fast IP-adresse (og må selfølgelig samsvare med den IP du valgte på innstilling for scanneren)
  2. Ruteren din må være stilt inn slik at den ikke blokkerer delte mapper.

 

Du trenger ikke fast ip så lenge du kan pinge vg.no. Kna du ikke det, så har du ikke DNS.

 

Adressen til maskinen er nok \\IP-adresse\scan

 

Om detter er et lokalt nettverk som du har kontroll på alle og det ikke er et domene, så kan man slå av passordbeskyttet deling.

 

84e1fd05a3f1fdf2d3021a58a9a1e4f8.png

Lenke til kommentar

Hei.

 

Dette er et privat nettverk hjemme hos meg. Kjører bare en ZyXEL router fra Telenor.

 

Skriveren/scanneren er type richo mp3003. Typisk slike som står på kontor/skole etc. Denne kobles ikke opp med egen programvære slik som hjemme skrivere gjør.

 

Når jeg legger inn ipadresse så spør skriveren etter brukernavn og passord på mappe. Skal dette stå tomt?

Endret av Romeo1992
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei.

 

Dette er et privat nettverk hjemme hos meg. Kjører bare en ZyXEL router fra Telenor.

 

Skriveren/scanneren er type richo mp3003. Typisk slike som står på kontor/skole etc. Denne kobles ikke opp med egen programvære slik som hjemme skrivere gjør.

 

Når jeg legger inn ipadresse så spør skriveren etter brukernavn og passord på mappe. Skal dette stå tomt?

Om du har satt det opp slikt, etter å ha satt at det ikke skal være passordbeskyttet deling, så kan du skrive guest i brukernavnet og ikke noe passord.

 

0e56946472c48a916c22f597fa274f36.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...