Jump to content
Nysgjerrig3

Hva kan gjøres med øreeksem?

Recommended Posts

Heter det øreeksem når det er masse død hud i og rundt/bak ørene? Det blir fort sår under etter å ha tatt bort denne huden. Hva kan gjøres med dette? Legen har ikke ledig time på lenge.

Edited by Nysgjerrig3

Hadde det da jeg var liten. Husker ikke hva navnet var. Måtte gå med bomull bak øra osv.

Det finnes nettsider hvor du kan spørre fastleger eller legestudenter, og får svar om ikke altfor lang tid. Husker ikke navn, et googlesøk burde gi resultater.

Hvis noen annen i nær familie har hatt det samme problemet, er det sannsynlig Atopisk eksem, som er arvelig. Behandlingen varierer, så og si all effektiv behandling med legemidler, er reseptbelagt.

Det kan også være Psoriasis.

Uansett er det legen dere må til, bra at det er bestilt time. Det kreves ikke særskilt kompetanse av legen for å diagnostisere dette. Spør legekontoret om en annen av legene har time før.

Hvis noen annen i nær familie har hatt det samme problemet, er det sannsynlig Atopisk eksem, som er arvelig. Behandlingen varierer, så og si all effektiv behandling med legemidler, er reseptbelagt.

Det kan også være Psoriasis.

Uansett er det legen dere må til, bra at det er bestilt time. Det kreves ikke særskilt kompetanse av legen for å diagnostisere dette. Spør legekontoret om en annen av legene har time før.

God idé. Jeg ringer dit i morgen.

Ja, dette er genetisk. Moren min har det samme.