Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avrevet akilles

mafsa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Klarte i går å rive av akillesen på fotballtrening. Skal inn til videre utredning litt senere i dag, men før jeg drar inn så er jeg nysgjerrig på om noen av dere har hatt det samme og hvordan det gikk med rehabiliteringen? Fikk du drive med samme idrett/trening som tidligere, tilbakefall, hvor lang rehabiliteringstid hadde du?

Samtidig, hvor fort var det tilbake i arbeid? Nå har jeg et relativt fysisk yrke (rørlegger), hvor mye ar arbeidstiden foregår enten i lift, gardintrapp, noe som jeg ser på som utelukket på en god stund. Vi har heldigvis IA-avtale, men har ikke så veldig mye arbeid igjen før ferien for det er mulig å bare sitte på en stol å arbeide.  

Takker på forhånd for alle svar!

Endret av mafsa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en case-til-case vurdering, så ville egentlig ikke hatt så alt for mange forventninger, men heller være litt open minded og se hva legene konkluderer med. Det er så kjipt å få store forventninger om forløpet, også er det helt annerledes.

Skrevet

I min egen erfaring er det ingen skader som helbredes 100% igjen. Ting er mer eller mindre permanent skadet, så handler det bare om hvor mye man kan restituere/helbrede det igjen og hva slags karakter resterende skade har.

• Liker 2
Skrevet

takk for svar! Kunne velge om jeg ville operere eller bare gå får gips, gikk for siste, mtp mulige implikasjoner til såret. Får bare ta tiden til hjelp og få en god fysio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...