Gå til innhold

Nytt på Nytt leken -v2-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plastposefjortisanker. Når man blir så lei av oppførselen til den irriterende tenåringen at man putter plastpose over hodet på han, kveler han til døde, og lar kroppen synke til havbunnen festet til et anker.

Gave

Gavekort

Gulfarge

Gamlehjem

Gitter

Fis

Skrevet (endret)

Gullfargetgamlehjemfis, et gamlehjem har fått den tiende gull diplomen for årets flest som har fiset.

Tidligere sammensatte ord i denne leken.

Taxikøpotetmosslakt

Rompehårvinkjønnshår

Høyttalergasskammerfrakt

Dialektbrølbuse

Plastposefjortisanker

Gullfargetgamlehjemfis

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Skrevet

Dialektbrølbusegullfargetgamlehjemfisrompehårvinkjønnshår - ordet som etter sigende ble godtatt som norsk språks offisielt lengste ord av norsk språkråd og Nordisk råd.

Grevling

Fregatt

Konge

Rødvin

Stolpediagram

Fluesmekker

Skrevet

Teorikursgompplastpose. Jeg har meldt meg på kurs om hvordan man produserer gomp, og jeg tar med pose slik at jeg kan ta med meg masse hjem igjen.

Hårstrå

Pustevansker

Ladestasjon

Gulasj

Speedometer

Seigmann

Skrevet

Hulletesokkondom - strikkekondomer blir det nye etter at latex blir forbudt av miljøforkjempere, dessverre er disse dyre og bestemors gamle ullragger får nytt liv, selv om ikke alle har bestått tidens tann like godt.

Påskudd

Filosof

Smørje

Raffineri

Nynorsk

Mummi

• 3 uker senere...
Skrevet

Skuddsårlusbildelus. Jeg håper ikke jeg får i oppgave av å finne et bilde av en lus med skuddsår i Google-leken.

Slurp

Slush

Saft

Sang

Syv

Sag

• 2 uker senere...
Skrevet

Sangsagsaft, en sag som kan kutte en sang i flere deler og så kverne sangen til saft.

Klåete

Rompe

Rystende

Kysse

Jentunge

Bitter

Bitterrompekysser - Æsj! En slik kysserase tålerer vi ikke her!

Futteral

Perm

Kongekrabbe

Tannlege

Japp

Reim

Skrevet (endret)

Tannlegepermfutteral. De fleste tannleger i 2019 bruker vel kanskje datasystemer fremfor permer?

Gågate

Franskmann

Regulering

T-bane

Tekstforfatter

Brelett 

Endret av Mr supergomp
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...