Gå til innhold

Løser du Plevris' påskenøtt? «Elbilturen»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ønske nivået var litt høyere så man fikk litt mer å bryne seg på. Påskeunderholdningen er jo over på et øyeblikk.

Da må du bare høyne nivået ditt slik at også du kan nyte en slik enkel nøtt. Den er ikke vanskelig nei, men hvordan løser du den smart? Kan det gjøres med enkel hoderegning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da må du bare høyne nivået ditt slik at også du kan nyte en slik enkel nøtt. Den er ikke vanskelig nei, men hvordan løser du den smart? Kan det gjøres med enkel hoderegning?

 

Det kan den. Jeg likte denne nøtta godt egentlig, gjort med hoderegning (oppgaveløsningen var kul, men litt enkel).

 

Jeg har tatt alle nøttene i hodet (bortsett fra ligningsoppgaven da jeg ikke husker ligninger lengre). Jeg synes de har vært litt for enkle, jamnt over. Skru gjerne opp nivået litt neste gang, så man får litt å bryne seg på.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Avien. Det gjør ikke noe at de er hoderegningsvennlige, men det hadde jo vært fint om man måtte tolke oppgavene nøye, regne seg fram i flere trinn og finne finurlige løsningsmetoder, ikke bare sette inn tall rett frem som her. Jeg liker å føle meg som matematisk detektiv og at det skal føles litt mer som en prestasjon å klare å løse det. Geocaching-miljøet har skjønt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...