Gå til innhold

Norske skigründere slår tilbake mot Swix i patentkrangel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter alle som starter opp egne firmaer og ønsker å skape noe nytt, men i dette tilfellet holder jeg med Brav. Dette ligner mye på ting mange lagde selv den gangen jeg selv var aktiv alpinist på 90-tallet. En skrå trekloss med gummi over og under. De fleste kominerte det med en klemme på midten, men det var mang en gang de ikke ble brukt. Om man kan i det hele tatt kan argumentere for at dette er en ny oppfinnelse, er det vanskelig å si at det er noe høyde på den. Jeg håper patente blir kjent feilaktig utstedt da så enkle og brede prinsipper ikke bør la seg patentere. Så bør de heller beskytte designet, noe som er fullt mulig.

Det må heller ikke bli slik at man har fritt leide til å unngå motsigelser fordi man er liten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Artikkelen er fra april, men TU glemmer å ta med at patenthaver har brukt sin rett til å innlevere et nytt kravsett, og det er langt mer spesifikt. Det ser ut til at de har fått råd om skriving av patentkrav.

 

1. Smørebukk for understøttelse av ski ved bearbeiding av skiens glideflate, beregnet på å plasseres på et underlag, omfattende to frittstående deler (1,2) der hver frittstående del (1,2) har en nedre side som er beregnet på å ligge an mot et underlag og en øvre side som er beregnet på å understøtte en ski, idet den øvre siden er trukket i et friksjonsmateriale,

karakterisert ved at den øvre siden har en helning som følger skiens profil, og at hver frittstående del (1,2) er utstyrt med rette eller skrå sidevegger som forbinder den øvre side (1) og den nedre side (2) sideveggenes nedre side er trukket med et friksjonsmateriale og at delene er konfigurert for å kunne settes i hverandre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...