Jump to content
MrMamen

ANMELDELSE: Tropico 6

Recommended Posts

Noe av det mest interessante med Tropico 6 er kanskje at de bruker Unreal Engine. Ellers er jeg enig. Straks etter beta kom ut (for de av oss som forhåndsbestilte) prøvde jeg, og hadde samme følelse som deg i artikkelen; dette kunne vært en DLC.

Etter Topico 5 så kjenner jeg at jeg er veldig skeptisk til 6'eren. Ukontrollerbar innvandring, det helt ubrukelige militær/rebell-systemet og slikt noe gjorde bare hele spillet slitsomt. Har dette blitt gjort noe med i nyversjonen eller har de bare fortsatt med det samme opplegget?

Annonse

Spillet er bra, men det som irriterer meg mest er at alle veikryss er 90 grader. Det burde ikke være vanskelig å fikse, men det har vært et problem med serien lenge.

Det som irriterte meg mest ved nyere tropico var at de freste ut DLC som varmt hvetebrød, til ganske stive priser. Håper de kanskje snur trenden, men hvem vet.

Etter Topico 5 så kjenner jeg at jeg er veldig skeptisk til 6'eren. Ukontrollerbar innvandring, det helt ubrukelige militær/rebell-systemet og slikt noe gjorde bare hele spillet slitsomt. Har dette blitt gjort noe med i nyversjonen eller har de bare fortsatt med det samme opplegget?

Det fungerer rimelig likt som i T5. Du har ikke noen immigration office, men du kan endre politikk i grunnloven. Rebell-systemet virker rimelig likt, men har ikke gått i dybden på det.

Edit: Du har også Immigration Office

Det som irriterte meg mest ved nyere tropico var at de freste ut DLC som varmt hvetebrød, til ganske stive priser. Håper de kanskje snur trenden, men hvem vet.

Det blir nok fortsatt sånn ser det ut til. Sier de har planlagt den første til sommeren, og det blir vel bare den første i en lang rekke er det grunn til å anta.

Edited by MrMamen

Guest Slettet-NIoHlfL

Hmm... Vet ikke hva anmelder har spilt, men "Immigration Office" er da en bygning i spillet, som lar deg kontrollere innvandringen.

Edited by Slettet-NIoHlfL

Hmm... Vet ikke hva anmelder har spilt, men "Immigration Office" er da en bygning i spillet, som lar deg kontrollere innvandringen.

Ehm. Haha. OK la meg omforme mitt svar: Du har både mulighet til å endre grunnloven som i T5, og du har et Immigration Office som i de tidligere Tropico-spillene. ;-)