Gå til innhold

HDMI - VGA adapter fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei

er ny på forumet så veit ikke om jeg har postet riktig sted, men prøver meg :)

Har en ps4 med hdmi utgang som jeg ønsker å koble til en gammel Tv. 

Denne tv-en hadde ikke hdmi inngang så jeg kjøpte en hdmi-vga adapter.

Når jeg prøvde den så skjedde det ingenting, og jeg prøvde alle "kanaler" på tv-en med source-knappen uten hell. 

Noen som veit hvor problemet kan ligge?

adapteren er kjøpt på jula: 

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/hjemmeelektronikk/datatilbehor/usb-kabler-og-adaptere/hdmi-vga-adapter-003087/

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har TV'en din VGA-inngang, høres spesielt ut?

 

Det hjelper nok lite å bla i kanaler, dersom det er egen VGA-inngang så er det nok et eget valg for dette, for eksempel "source", "AV" eller lignende?

 

Ja det var det jeg mente med kanaler, prøvde alle mulighetene men ingen funket. Tv-en har også SCART og S-video hvis det gjør saken noe lettere

Lenke til kommentar

Den adapteren er feil vei. Den tar VGA og gjør om til HDMI.

 

Edit: Forvirra. Det står motstridende info. Aner ikke hvilken vei den egentlig går. Hvis den går riktig vei så må du inn på PS4-en og skru av HDCP. Hvis ikke får du sort skjerm.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Den adapteren er feil vei. Den tar VGA og gjør om til HDMI.

 

Edit: Forvirra. Det står motstridende info. Aner ikke hvilken vei den egentlig går. Hvis den går riktig vei så må du inn på PS4-en og skru av HDCP. Hvis ikke får du sort skjerm.

 

ok da prøver jeg det

Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning bruker du på hhv PS4 og PC-en?

 

litt usikker på hva hhv er, men har prøvd med 1080i 720p 1080p og automatisk på ps4. Pc-en veit jeg ikke hva jeg bruker. Prøvde også med en gammel pc-skjerm med VGA inngang og støtte på samme problem. Fungerer med en computer men ikke med ps4

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det viktige er nok å vite hvilke oppløsning TVen din støtter. regner med siden den har VGA inn, så er den nokså gammel.

Og vil tro at PS4 ikke støtter lav nok oppløsning, og TVen ikke støtter oppløsningen PS4 greier å sende.

 

PS4 er ikke like fleksibel som en PC på oppløsning.

 

Hvis du har mulighet med en PC monitor med VGA for å teste, en monitor som støtter 1920x1080 oppløsning, så vil du nok få bilde på den, og da er det nok oppløsningen på TVen som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...