Gå til innhold

Slik sørger Samsung for at mobilen din er helt sikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan slenge inn så mye kryptering du bare vil, men dersom du kan låse opp telefonen med ett bilde, video eller til og med min søster så vet jeg ikke helt om det er det en bør skryte mest av...

 

https://www.androidpolice.com/2019/03/09/samsung-galaxy-s10-face-unlock-can-be-fooled-by-a-photo-video-or-even-your-sister/

 

Ut i fra bildet i artikkelen fremkommer det ganske tydelig at Samsung advarer brukere om at ansiktsgjenkjenning kan lures ved bruk av av bilde eller film. Som artikkelen også sier, ansiktsgjenkjenning støttes i nye Samsung-telefoner, men det er fingeravtrykk som er den garantert sikre metoden. Selv brukere av 3D ansiktsgjenkjenning har opplevd at telefonen har vært låst opp av barn eller søsken.

 

Dette er jo et valg man som bruker må ta. Om man skal gå for maks sikkerhet eller bekvemmelighet. I disse tider er det hvertfall positivt at sikkerhet er i fokus. Mer skeptisk til overvåking og datainnsamling fra ulike selskaper og nasjoner....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan slenge inn så mye kryptering du bare vil, men dersom du kan låse opp telefonen med ett bilde, video eller til og med min søster så vet jeg ikke helt om det er det en bør skryte mest av...

 

https://www.androidpolice.com/2019/03/09/samsung-galaxy-s10-face-unlock-can-be-fooled-by-a-photo-video-or-even-your-sister/

 

Påstand: dersom du bruker ansiktsgjenkjenning, så er ikke sikkerhet en problemstilling som er høyt på prioriteringslisten din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om sikkerhet er førsteprioritet er det å putte ting på en telefon helt idiotisk i utgangspunktet. Telefoner blir hacket hele tiden. Apper gjør ting du ikke vet om. Det kommer en ny stagefright, og den kan fint bli sendt til deg gjennom Facebook-appen du har puttet i din sikre mappe.

 

Hvorfor i huleste putter folk ting de bryr seg om, bedriftshemmeligheter og "private bilder", som artikkelen sier <.<, på telefonen er utenfor min forstand. Hold opp med det pisset.

 

Skal du jobbe på reise, ta med deg en laptop, eller annet utstyr hvor du ikke har Facebook, hvor browseren aldri har besøkt VG (eller tek.no) og hvor du ikke kan fjerninstallere ny programvare fra en webside.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Spesifikke «sikringer» gjør at en Samsung-telefon ikke kan nedgraderes til eldre, mindre sikker programvare, eller at apper som ikke oppfører seg korrekt blir isolert og stengt.

 

Hver gang jeg ser hermetegn i en tekst så er det fordi oversetteren ikke har vært sikker på hvilket begrep som er korrekt og ikke har giddet sette seg inn i temaet for å finne ut. Det samme har sikkert skjedd her. Hvorfor gidder ikke profesjonelle folk bruke bittelitt penger og tid på å kvalitetssikre det de publiserer? Denne elendige "artikkelen" ble sikkert feiret med sjampis i ett eller annet PR-kontor. Vit dette, PR-folk: den dårlige jobben dere gjør sikrer at det er mindre sannsynlig, ikke mer, at noen gir penger til Samsung, VG, eller tek.no.

Endret av OlaML
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...