Gå til innhold

lavalampe som reservoar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jau, da tenkte ej at ej sku legge inn andregiret på vannkjølings-prosjektet mitt...

laget blokk for ett år sia, (bunnen av ei crc 3-36 flaske) å no starta ej på reservoaret, bestille radiator, slanga og pompa.

Så her e det ej he jort på reservoaret so langt;

Tatt ei lava-lampe ej hadde ståendes, tatt av toppa, varma opp, tømt innholdet i ei bøtte, slik at beholderen e tom for veske og voks..

plukka vekk pæreholderen i sokkelen, saga vekk reflektor delen av den dingsen som går ned i foten av lampa..

så det som står igjen på reservoaret;

sage ut bunnen.

lage plate med hull for inn og ut vann

montere lysdioder i den plata (UV, blå og rød)

lime fast plata i bunnen av glasset med araldit

bilder;

bilde 1

bilde 2

så tenkte ej på å kjøpe ei eheim 1048, for den he riktig dim. på koblingane, og ej trur den klare å løfte vatnet opp fra blokkene, via radiatoren og ca en meter over kaminettet (total høgde ca 1,5 meter)

det blir vel ca 2 liter med veske i kjølesystemet. :thumbup:

ed; no såg ej at microplex va tom for 360 radiatoren... da må ej vente med å bestille.. :thumbdown::(

Endret av The Helper
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan hende det, veit faktisk ikkje.... men det frista meir å ha en småtøff vanntank til kjølinga, enn å kjøpe ny pære (va ei spessiell 40W)... og så var den dingsen som går den i foten av lampa benda vekk, etter at lampa datt ned fra 1m høde.. (pæra knuste da...), men resten e heilt... :D

Skrevet
koster vel 100-300kr.

ja, for å vere enda litt meir på den sikre sida, så kan vi vel sei at dei heilt sikkert kosta en plass mellom 0,- og 1000,-..... så e vi safe

men no fann ej ut at ei "rocket lavalampe" kosta 198,- så da veit vi det..

Skrevet (endret)
Jau, da tenkte ej at ej sku legge inn andregiret på vannkjølings-prosjektet mitt...

laget blokk for ett år sia, (bunnen av ei crc 3-36 flaske) å no starta ej på reservoaret, bestille radiator, slanga og pompa.

Så her e det ej he jort på reservoaret so langt;

Tatt ei lava-lampe ej hadde ståendes, tatt av toppa, varma opp, tømt innholdet i ei bøtte, slik at beholderen e tom for veske og voks..

plukka vekk pæreholderen i sokkelen, saga vekk reflektor delen av den dingsen som går ned i foten av lampa..

så det som står igjen på reservoaret;

sage ut bunnen.

lage plate med hull for inn og ut vann

montere lysdioder i den plata (UV, blå og rød)

lime fast plata i bunnen av glasset med araldit

bilder;

bilde 1

bilde 2

så tenkte ej på å kjøpe ei eheim 1048, for den he riktig dim. på koblingane, og ej trur den klare å løfte vatnet opp fra blokkene, via radiatoren og ca en meter over kaminettet (total høgde ca 1,5 meter)

det blir vel ca 2 liter med veske i kjølesystemet. :thumbup:

ed; no såg ej at microplex va tom for 360 radiatoren... da må ej vente med å bestille.. :thumbdown:  :(

Hehee.. Jeg fikk visst den siste EVO 360`n de hadde. :thumbs::p

Endret av -Pondus-
Skrevet
koster vel 100-300kr.

ja, for å vere enda litt meir på den sikre sida, så kan vi vel sei at dei heilt sikkert kosta en plass mellom 0,- og 1000,-..... så e vi safe

men no fann ej ut at ei "rocket lavalampe" kosta 198,- så da veit vi det..

Finnes en Special Edition av den originale lavalampen som er 1,2 meter høy, og koster 300$. Mycket peng...

[on-topic]

Genial idé!

Skrevet

Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale. Bruker kan bli tatt fra muligheten til å vise avatar etter brudd på dette. Det er ikke tillatt med noen form for bilder i signatur, signatur skal begrenses i fysisk størrelse. Bruk for å gjøre den mindre.

Ok, da fjerna eg den..

Skrevet (endret)

Har nå kommet ett stykke med min "Boblelampe" som skal bli vanntank til kjølingen min.Må denne tanken bli vanntett,tette ALLE steder.Lukket på lampen er jo bare lagt oppå toppen,denne må jeg lime fast og bruke silikon på? ;)

Lampe: Tank.

Endret av -Pondus-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...