Gå til innhold

Mongo PS2


:.ELD.:

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde skrudd opp ps2´en min fant jeg ut at det ikke var bare-bare å sette inn en Magic 3.1, så jeg skrudde den sammen igjen.

Når jeg skulle spille neste gang merket jeg at den 1. kontrollen ikke fungerte, jeg skrudde opp ps2´en igjen å fant ut at jeg hadde skrudd en litt for lang skrue på feil sted så skruen hadde laget et lite hull i den ledningen som går fra inntakene til kontrollene og minnekortene til resten av maskinen. :blush::(

 

Det er veldig irriterende å vite at man får PS2 spill til jul og at man ikke får spilt dem :angry:

 

Så jeg lurer på om det er noen måte å få fiksa problemet mitt på?

Finnes det feks. USB kontroller eller må jeg kjøpe ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge ikke ledningen er kuttet helt av, og det er forbindelse, og den ikke kortslutter med noe annet på print plata eller ligger til jord, så skulle det ikke lage noe problemer for deg. Sett på en liten tape-bit så den er isolert. Sjekk at ikke skruen du skrudde ned har gått nedi eller gjennom print plata, eller noen baner. Da har du et større problem.

 

Hadde selv planer om å sette inn en DMS3 chip, men ga for opp det da jeg så hvor lite alt var i forhold til psone. Mini mini loddebolt og lupe + en snill kar på radiotv-butikken = installert chip for 300kr.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er noe hjelpsomt men du kan jo altid prøve det som en siste utvei.

 

Jeg hadde et tastatur til pcen min som ikke ville sende signaler til pcen.

Ledningen hadde blitt hallveis delt i to etter 2 år med skraping mot en metall skinne.

 

Da tok jeg en teip og peipa sammen ledningen i håp om at det ville få gang i tastaturet igjen.

 

Og det virket! :thumbs:

Endret av t2xg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...