Gå til innhold

Tips ang socket 754 hk


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv det msi kortet som blir nevnt her.

Kan nevne at det kortet har problemer med enkelte typer corsair ram, gjerne med brikker over pc3700, var selv utsatt for det problemet. Kortet har også store problemer med audigy-kort. Har klart å kjøre kortet stabilt med en fsb på 217mhz, grunnen til at til at jeg ikke klarer mer er at msi har klart det kunststykket å ikke inkl noen mulighet for å låse hastigheten på agp/pci -busen. Har lest et sted at det kommer i den neste bios utgivelsen

Med mitt Radeon 9800pro kort klarer jeg vel 21875

Ser at en annen "kar" her klarer 24000..

Lenke til kommentar
Via kortene yter bedre, men er dårligere å overklokke med.

ser du har en amd64 xp3200+, hvordan er ytelsen på den i forhold til det du hadde før og hva var det?

tenker da ikke bare på syntetiske benchmarks men på real life

Jeg kjenner kjempe forskjell, mye raskere i absolutt alt, tiden for å laste spill er mye kortere og spillene kan kjøres på maks grafikk uten å lagge. Det skal jo sies at det jeg hadde før (har enda) var en råten modifisert Elkjøp PC:

 

Athlon 1000 mhz

Gainward geforceTi4800SE

512 mb sdram

 

Så det ble ganske stor forskjell.

 

Ambefaler følgene oppsett om du skal kjøpe:

 

MSI k8t

Athlon 3200+/3000+

512-1024 MB Corsair XMS pro PC3200 (kan kjøre dem over 220/440 med litt slappere enn standard timings=2,3,3,8).

Radeon 9800pro

Lenke til kommentar

jeg kunne tenkt meg og beholde den ramen jeg har, har ikke planer om og overklokke så mye. Jeg har 2x512 twinmos med winbond pc3200 og når det gjelder grafikkort så har jeg et asus 9800xt, det er kun snakk om og bytte hk og cpu men jeg takker allikevel for mangen gode svar :)

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
jeg kunne tenkt meg og beholde den ramen jeg har, har ikke planer om og overklokke så mye. Jeg har 2x512 twinmos med winbond pc3200 og når det gjelder grafikkort så har jeg et asus 9800xt, det er kun snakk om og bytte hk og cpu men jeg takker allikevel for mangen gode svar :)

Da lønner det seg kanskje og kjøpe hovedkort med bundla cpu:

 

Microstar MSI/AMD Bundle K8T NEO-FIS2R + CPU (Socket 754 XP 3200+) CPU Cooler (AVC)

 

5140 kroner hos www.PSdata.no.

 

Håper du blir fornøyd med kjøpet!

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ventet til Athlon 64 plattformen modnes mer. Det er fortsatt litt sparsomt med hovedkort og brikkesett til socket 754, og jeg ville ventet til utvalget var bedre.

 

Skulle jeg handlet nå ville jeg nok satset på "pakken" som Turgon nevner, eventuelt Athlon 64 3000+ som har en særdeles bra pris.

Hvorfor vente? Det er etter min mening det beste kjøpe man kan gjøre per dags dato (med untakk av a64 3000+ kanskje). Brikkesettene fungerer helt greit, og har forsvinnende lite og si for ytelsen siden minnekontrolleren er inntegrert på prosessoren.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ventet til Athlon 64 plattformen modnes mer. Det er fortsatt litt sparsomt med hovedkort og brikkesett til socket 754, og jeg ville ventet til utvalget var bedre.

 

Skulle jeg handlet nå ville jeg nok satset på "pakken" som Turgon nevner, eventuelt Athlon 64 3000+ som har en særdeles bra pris.

Hvorfor vente? Det er etter min mening det beste kjøpe man kan gjøre per dags dato (med untakk av a64 3000+ kanskje). Brikkesettene fungerer helt greit, og har forsvinnende lite og si for ytelsen siden minnekontrolleren er inntegrert på prosessoren.

Fordi at prosessorplattformen er ung, det finnes få brikkesett og få hovedkort. Jeg ville ventet til Athlon 64 var mer "etablert". Men for all del, det ser ikke ut til å være noen grunn til å være skeptisk ovenfor plattformen... men liker altså selv å ha et bredere utvalg.

Lenke til kommentar
ytelsesmessig er det stor forskjell på amd64 xp3000 og xp3200?

har nå en xp2700@11,5x200, hvordan er dne i forhold til de overnevnte?

Heter ikke "amd64 xp3000", men AMD Athlon 64 3000+ (ikke noe XP) :)

 

Du har jo temmelig bra utstyr nå så hadde jeg vært deg ville jeg ventet. Ytelsesøkningen kan, IMO, ikke forsvares mtp hvor mange kroner som blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...