Gå til innhold

Tips ang socket 754 hk


sub1343

Anbefalte innlegg

hadde for en stund siden et ecs k7s5a med sis 735 chipset dette var et kjempebra hk men det var da ddr kom.

Jeg har også ECS K7S5A hovedkort med SIS735-brikkesett for Athlon XP i en av mine maskiner, og det er uten tvil et av de beste hovedkort jeg noensinne har kjøpt - vanvittig mye for pengene og dønn stabilt. Så både SIS og ECS er absolutt å anbefale :thumbup:

 

ECS har allerede et par SIS755-hovedkort tilgjengelig som ser meget bra ut - ECS 755-A og ECS 755-A2. Men jeg ikke sett noen norske forhandlere som selger disse hovedkortene enda, eller andre SIS755-hovedkort dessverre... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig ville jeg ventet til Athlon 64 plattformen modnes mer. Det er fortsatt litt sparsomt med hovedkort og brikkesett til socket 754, og jeg ville ventet til utvalget var bedre.

 

Skulle jeg handlet nå ville jeg nok satset på "pakken" som Turgon nevner, eventuelt Athlon 64 3000+ som har en særdeles bra pris.

Hvorfor vente? Det er etter min mening det beste kjøpe man kan gjøre per dags dato (med untakk av a64 3000+ kanskje). Brikkesettene fungerer helt greit, og har forsvinnende lite og si for ytelsen siden minnekontrolleren er inntegrert på prosessoren.

Kanskje fordi det rett på nyåret kommer S-939, og også muligens fordi det er en del "barnesykdommer" på 1. generasjonsbrikkesettene til A-64. Nei, skal neppe ha noe nytt på datafronten på en god stund, men å kjøpe nå? Hopper elegant over fristelsen og venter heller til S.939 kommer, og man slipper å tømme HELE sparekontoen for å få bra PC. Også interessant å få tak i et HK med gode klokkemuligheter. Sitter selv med en XP2500+ som putrer på 2,4GHz i det vanlige, har 512 ddr-ram og Radeon 9500 pro. Holder i massevis.

Lenke til kommentar

fikk solgt mitt gamle hk, cpu og ram til en bra pris, om noen mnd hadde jeg ikke fått noe igjen for det.

uansett så er det artig og prøve noe nytt, har bare lest bra ting om de nye athlon64 cpuer.

det er bra av en 2Ghz cpu og kunne sammenlignes med en p4 3.2Ghz i ytelse.

Gleder meg til og få prøve en sånn :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...