Gå til innhold

iPhone SE - Bluetooth kan ikke skrus på


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en brukt iPhone SE som ble kjøpt i midten av 2016, dvs. utenfor garanti men fortsatt innenfor reklamasjontiden. Har store problemer med å skru av og på Bluetooth i instillingene, og får bare et "spinne-ikon" der det skal være en slider. Kanskje i 5% av tilfellene dukker faktisk slideren opp, og jeg kan pare telefonen med en annen enhet. 

 

Dette problemet har vedvart i over et år og begynner å gå meg på nervene, kan i praksis ikke bruke enheten til Bluetooth i det hele tatt. Har siste versjon av iOS, og har nettopp gjort en fabrikkreset av hele telefonen uten at det hjalp. Har Googlet meg grønn over problemet og finner svært få som har opplevd noe lignende. 

 

Hva burde neste steg være? Vet at Apple er sleipe når det gjelder reparasjon.. Som student er jeg litt skeptisk til å levere den inn, ikke få den fikset og måtte ut med ett og et halvt tusen i løsepenger for å få telefonen tilbake. 

 

Tusen takk for alle svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet Itunes ned firmware og installerte den på telefonen?

Ja, stod "henter ut programvare" øverst på iTunes. Tok ganske lang tid også. 

 

Skal prøve en siste gang for å forsikre meg. Takk for svar så langt! 

 

Edit: Nei, fungerer fortsatt ikke. 

Endret av Sandraker
Lenke til kommentar

Da tyder det på hardware feil.

Takk for hjelpen uansett! Skal prøve å få levert den inn. Den har noen skrammer i rammen, så håper ikke det gjør at de drar brukerfeil kortet.. Har behandlet den veldig fint, og kan ikke forstå at jeg kan ha ødelagt noen komponenter. Meg bekjent bruker også Bluetooth samme antenne som WiFi, som fungerer knirkefritt. 

Lenke til kommentar

Hmm, hvordan er det forskjellig fra det som mobile999 beskrev?

 

Har gjort alt som har blitt foreslått i tråden, pluss brukt Instillinger -> Generelt -> Nullstill -> Slett alt innhold og alle instillinger

Altså om du satt som ny iPhone etter, eller gjenopprettet du sikkhertskopi

Lenke til kommentar

Altså om du satt som ny iPhone etter, eller gjenopprettet du sikkhertskopi

Har testet begge alternativene; gjenoppretting fra iCloud og helt fabrikkny uten noe software.

 

Prøvde forøvrig å levere den inn nå, fikk beskjed om at «software-feil ikke går under reklamasjon». Høres latterlig ut all den tid du er låst til iOS som operativsystem på Apple plattformer. Går et annet sted i morgen.

Endret av Sandraker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm.. Fikk beskjed om at det var pga. slagskade og derfor utenfor reklamasjon.

Finner det vanskelig for å tro, da WiFi og Bluetooth jo er samme enhet? WiFi fungerer nemlig utmerket, og har ikke hatt dette problemet siden før iOS 12 oppdateringen. 

 

Noen vei videre herifra? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...