Gå til innhold

Jeg tror jeg må skaffe meg flosshatt, spaserstokk, pingvindress og monokel


slemskurk

Anbefalte innlegg

For her i Spania blir man tydeligvis behandlet som en Erkehertug bare man sier ordet 'Noruega'.

 

Først på sjukehuset hvor jeg bare trengte å fylle ut en sides skjema og legge fram pass og HELFO-kort, og så var det tre minutter venting på 'kritisk hastesak', og nå idag når jeg møter på politistasjonen for å få identitetskort (NIE nummer), som man vanligvis må bestille nærmest flere uker (om ikke måneder) i forveien, og fylle ut ørti-børti-førti skjemaer på kryptisk spansk og legge ved kopier av ditt og datt, var det bare 'gå bort til hu dama der hu fikser deg', og så bare kikke på pass og hjelp til å fylle ut en-sides skjema (holdt på å si 'skjemma' for det er jo skjemma bort jeg blir), og så tusle opp i bakken og ta en kopi av passet pluss betale lite gebyr, '*ka-ching!* vi har fanga nok en inntektsgivende normann i garnet' liksom.

 

Gass fikk jeg også til ovnen, som jeg ikke fatta hvorfor ikke funka. Beholderen, som utleieragenten hadde sagt var 'helt full' var jo under halvfull og jeg kan love dere at på bensinstasjonen 30 meter oppi gata fikk jeg bytta den inn i en som veide minst tre ganger så mye.

 

Det er deilig å være norsk idiot i spanjakkia.

 

I morgen skal jeg melde meg på språkkurs slik at jeg kan sjekke opp senoritas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...