Gå til innhold

Android Pie og One UI er nå tilgjengelig til Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google selv gir 2 større OS versjon oppdateringer og sikkerhets oppdateringer kommer hver mnd. Det samme følger Samsung og co.. 3år er mer enn nok for en mobil. Det er slik google sitt økosystem er lagt opp. Er ikke bedre med 5år hos Apple siden de slakker ned mobilene, blir ustabile og det koster kundene mer. Fleste bytter etter 2-3år såbdet er lite lønnsomt å oppdatere gamle modeller for noen få kunder.

Det er ikke bare det at oppdateringene slutter å komme etter 3 år. Oppdateringene er som regel også sene og kommer ikke samtidig til de ulike modellene til en enkelt produsent. Når siste oppdatering skjer er det som regel heller ikke den nyeste versjonen, fordi oppdateringen var så sen i utgangspunktet. Unntaket er vel såkalt rene android modeller som pixel har jeg forstått.

 

Du får forresten ikke definere hva som er lenge nok for andre. Kreativ måte å snu dårlige software support til noe positivt. Ikke har du peiling på hvor lenge Apple produkter er i bruk heller tydeligvis. I ett rikt land som Norge er det sikkert vanligere å bytte telefon hvert år enn i andre mindre heldige land. Men å bruke en telefon lenge er både å være kostnadsbevisst og miljøbevisst. Og det er også nok av nordmenn som har en 4-5 år gammel telefon. Men skal man diskutere apple så må man kanskje utvide horisonten littegrann utover Bærum og Oslo vest. Jeg hadde en iphone i 5 år uten problemer. Har også en nesten like gammel ipad air som fortsatt får oppdateringer.

 

Apple er vel mer lønnsomme enn sine konkurrenter på mobilmarkedet. Tror nok de skjønner hva som er lønnsomt litt bedre enn deg. Kunder av Apple setter pris på den lange levetiden på produktene de selger. Det fører til at Apple produkter holder seg bedre i pris på bruktmarkedet og at de brukes lenger.

 

Ytelsen går ned fordi batteriet blir dårligere over tid. Dette er en funksjon som forhindrer at telefonen blir ustabil. Noe man kan velge å skru av. Konkurrentene er ikke immune mot batteridegrasjon. De som ikke har en lignende funksjon vil risikere ustabile telefoner med ett dårlig batteri.

 

Til å hete iPhoneXs må jeg si du skuffer meg angående ditt kunnskapsnivå om Apple. Veldig bærekraftig for verden om alle skulle hatt ny telefon hvert andre år?

 

«The average lifespan of an Apple device is four years and three months. -- Asymco, 2018

Two out of every three devices ever sold by Apple are still in use. -- Asymco, 2018»

https://www.google.com/amp/s/www.techrepublic.com/google-amp/article/heres-how-long-your-iphone-will-really-last/

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forslag til hvordan man går frem å flashe fra TEN til NEE?

 

Og hva er det man mister ved å flashe? Eneste jeg har bruk for er telenor bedrift...

Odin for å flashe, SamMobile for å finne firmware.

 

Både Min Telenor og Telenor Bedrift er tilgjengelig fra Google Play Store.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som bytter telefon en gang i året. S8 er vel drøyt 2 år gammel. Man bør vel forvente såpass med support når man kjøper ett flaggskip til flere tusen kroner. Hos apple kan du forvente 5 år med support, og selv om telefonen din er den eldste apple telefonen som får oppdateringen, får du den fortsatt samtidig med apples nyeste flaggskip. Tydeligvis klarer ikke samsung å tilby noe i nærheten av samme support som apple gjør. Gjør valget lett for meg...

 

Samsung har kuttet support for s6 familien tidlig 2018 før den rundet 3 år. De gjør nok det samme med s7. Skjønner ikke at folk aksepterer dette. Apple sin iphone 6s som attpåtil er eldre enn s6 er fortsatt supported av apple og får jevnlige oppdateringer. Det gjør den nok også i lang tid fremover.

 

Samsungs S6 får jo fortsatt sikkerhetsoppdateringer. Så nei, de har ikke kuttet ut oppdateringer. Samsung støtter sine mobiler for 2 år med store oppdateringer, for deretter sikkerhetsoppdateringer i 3 år fremover.

Lenke til kommentar

 

Google selv gir 2 større OS versjon oppdateringer og sikkerhets oppdateringer kommer hver mnd. Det samme følger Samsung og co.. 3år er mer enn nok for en mobil. Det er slik google sitt økosystem er lagt opp. Er ikke bedre med 5år hos Apple siden de slakker ned mobilene, blir ustabile og det koster kundene mer. Fleste bytter etter 2-3år såbdet er lite lønnsomt å oppdatere gamle modeller for noen få kunder.

Det er ikke bare det at oppdateringene slutter å komme etter 3 år. Oppdateringene er som regel også sene og kommer ikke samtidig til de ulike modellene til en enkelt produsent. Når siste oppdatering skjer er det som regel heller ikke den nyeste versjonen, fordi oppdateringen var så sen i utgangspunktet. Unntaket er vel såkalt rene android modeller som pixel har jeg forstått.

 

Du får forresten ikke definere hva som er lenge nok for andre. Kreativ måte å snu dårlige software support til noe positivt. Ikke har du peiling på hvor lenge Apple produkter er i bruk heller tydeligvis. I ett rikt land som Norge er det sikkert vanligere å bytte telefon hvert år enn i andre mindre heldige land. Men å bruke en telefon lenge er både å være kostnadsbevisst og miljøbevisst. Og det er også nok av nordmenn som har en 4-5 år gammel telefon. Men skal man diskutere apple så må man kanskje utvide horisonten littegrann utover Bærum og Oslo vest. Jeg hadde en iphone i 5 år uten problemer. Har også en nesten like gammel ipad air som fortsatt får oppdateringer.

 

Apple er vel mer lønnsomme enn sine konkurrenter på mobilmarkedet. Tror nok de skjønner hva som er lønnsomt litt bedre enn deg. Kunder av Apple setter pris på den lange levetiden på produktene de selger. Det fører til at Apple produkter holder seg bedre i pris på bruktmarkedet og at de brukes lenger.

 

Ytelsen går ned fordi batteriet blir dårligere over tid. Dette er en funksjon som forhindrer at telefonen blir ustabil. Noe man kan velge å skru av. Konkurrentene er ikke immune mot batteridegrasjon. De som ikke har en lignende funksjon vil risikere ustabile telefoner med ett dårlig batteri.

 

Til å hete iPhoneXs må jeg si du skuffer meg angående ditt kunnskapsnivå om Apple. Veldig bærekraftig for verden om alle skulle hatt ny telefon hvert andre år?

 

«The average lifespan of an Apple device is four years and three months. -- Asymco, 2018

Two out of every three devices ever sold by Apple are still in use. -- Asymco, 2018»

https://www.google.com/amp/s/www.techrepublic.com/google-amp/article/heres-how-long-your-iphone-will-really-last/

Det er kjedelig å se at noen som skriver over gjennomsnittlig lange kommentarer er så på jordet. Du sammenligner en leverandør som lager eget OS til eget produkt med flere leverandører som bruker et OS OS. Teskje modus: et OS laget spesifikt for iPhones, et OS laget for et temmelig bredt spekter av telefoner. Så mener du på en eller annen måte dette med oppdateringer er sammenlignbart. Apple kan betale teste oppdateringene sine kontinuerlig på de få telefonene de har. Samsung, LG, Huawei etc må individuelt beta teste oppdateringene på de telefonene som skal få oppdateringer. Dette gjør de som regel først når google slipper ut oppdateringene.

 

Det går an å tenke litt.

 

Gadd ikke sjekke lenkene du la ved når det gjelder hvor lenge folk bruker iPhones. CEO'en sa nylig til investorer at skuffende iPhone salg skyldes at folk ikke i like stor grad bytter telefon hvert 2. År lenger, men hvert 3. I tillegg til at folk i større grad reparerer sine telefoner.

 

Håpløse folk der ute.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare det at oppdateringene slutter å komme etter 3 år. Oppdateringene er som regel også sene og kommer ikke samtidig til de ulike modellene til en enkelt produsent. Når siste oppdatering skjer er det som regel heller ikke den nyeste versjonen, fordi oppdateringen var så sen i utgangspunktet. Unntaket er vel såkalt rene android modeller som pixel har jeg forstått.

 

Du får forresten ikke definere hva som er lenge nok for andre. Kreativ måte å snu dårlige software support til noe positivt. Ikke har du peiling på hvor lenge Apple produkter er i bruk heller tydeligvis. I ett rikt land som Norge er det sikkert vanligere å bytte telefon hvert år enn i andre mindre heldige land. Men å bruke en telefon lenge er både å være kostnadsbevisst og miljøbevisst. Og det er også nok av nordmenn som har en 4-5 år gammel telefon. Men skal man diskutere apple så må man kanskje utvide horisonten littegrann utover Bærum og Oslo vest. Jeg hadde en iphone i 5 år uten problemer. Har også en nesten like gammel ipad air som fortsatt får oppdateringer.

 

Apple er vel mer lønnsomme enn sine konkurrenter på mobilmarkedet. Tror nok de skjønner hva som er lønnsomt litt bedre enn deg. Kunder av Apple setter pris på den lange levetiden på produktene de selger. Det fører til at Apple produkter holder seg bedre i pris på bruktmarkedet og at de brukes lenger.

 

Ytelsen går ned fordi batteriet blir dårligere over tid. Dette er en funksjon som forhindrer at telefonen blir ustabil. Noe man kan velge å skru av. Konkurrentene er ikke immune mot batteridegrasjon. De som ikke har en lignende funksjon vil risikere ustabile telefoner med ett dårlig batteri.

 

Til å hete iPhoneXs må jeg si du skuffer meg angående ditt kunnskapsnivå om Apple. Veldig bærekraftig for verden om alle skulle hatt ny telefon hvert andre år?

 

«The average lifespan of an Apple device is four years and three months. -- Asymco, 2018

Two out of every three devices ever sold by Apple are still in use. -- Asymco, 2018»

https://www.google.com/amp/s/www.techrepublic.com/google-amp/article/heres-how-long-your-iphone-will-really-last/

Ikke alle som er sene nei. Men spiller heller ikke så stor rolle som du innbiller deg siden andre produsenter har lagt til det stock Android mangler og dermed hebger stock Android bak flere.

 

Jeg definerer ikke noe annet enn fakta. De fleste skifter etter 2-3år så da er det faktisk ikke vits å oppdatere lengre enm 3år heller.

Vet hvor kort en iPhone er i bruk hosbde fleste så er ingen spesiell grunn til å koste på oppdateringer foe enheter eldre enn 3år der heller. At noen få tviholder på gamle modeller betyr ikke det er lønnsomt for Apple å oppdatere de.

 

Apple er ikke mer lønnsomme enn noen andre. Heller tvert imot.

Ikke har de lengre levetid enn andre produkter heller. Nå blander du levetid og oppdateringstid.

 

Ytelsen går ned fordi Apple senker ytelsen.

At batteriet blir dårligere betyr kun enheten må lades oftere.. Ikke at ytelsen automatisk reduseres. Det er noe Apple gjør bevist for å få kundene til å kjøpe nytt.

 

Du vet eldre enheter kan resirkuleres? Og da er det faktisk ganske mye mer bærekraftig enn man skulle trodd alikevel.

 

Har mye kunnskap om Apple jeg og har hatt massevis av Apple produkter. Men er ikke blind og fastlåst til 1 bestemt merke så da er jeg heller ikke blind.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare det at oppdateringene slutter å komme etter 3 år. Oppdateringene er som regel også sene og kommer ikke samtidig til de ulike modellene til en enkelt produsent. Når siste oppdatering skjer er det som regel heller ikke den nyeste versjonen, fordi oppdateringen var så sen i utgangspunktet. Unntaket er vel såkalt rene android modeller som pixel har jeg forstått.

 

Du får forresten ikke definere hva som er lenge nok for andre. 

2 år med systemoppdateringer og 3 år med sikkerhetsoppdateringer bestemmes av Google. Samsung følger bare de ordrene de får og Samsung-telefonen du (sannsynligvis ikke) eier får disse sikkerhetsoppdateringene månedlig. Akkurat som en telefon med vanilla Android. Min gamle Note 8 har til og med fått sikkerhetsoppdateringer før en Android One-telefon et familiemedlem har ved et tilfelle.

 

Samsung er 100% åpne om hvilke telefoner som har fått hvilke oppdateringer, for de dokumenterer det på nettsidene sine.

 

Så nei, vi skal ikke definere hva som er lenge nok for andre. Google gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er skeptisk til å oppdatere min Note 8 når oppdateringen er klar etterhvert.

Av mine tidligere erfaringer med hovedoppdateringer av telefoner og nettbrett er at ting blir sirup etterpå....og vips så må jeg bytte mobil. Kjøpe noe nytt, noe sprekere, noe bedre, for nå går plutselig mobilen eller nettbrettet utrolig tregt.

Hvilket også var hele poenget med oppdateringen føler jeg...

Lenke til kommentar

Må si jeg er skeptisk til å oppdatere min Note 8 når oppdateringen er klar etterhvert.

Av mine tidligere erfaringer med hovedoppdateringer av telefoner og nettbrett er at ting blir sirup etterpå....og vips så må jeg bytte mobil. Kjøpe noe nytt, noe sprekere, noe bedre, for nå går plutselig mobilen eller nettbrettet utrolig tregt.

Hvilket også var hele poenget med oppdateringen føler jeg...

 

Regner med du tok en factory reset etter oppdatering? Pleier å hjelpe

Lenke til kommentar

Må si jeg er skeptisk til å oppdatere min Note 8 når oppdateringen er klar etterhvert.

Av mine tidligere erfaringer med hovedoppdateringer av telefoner og nettbrett er at ting blir sirup etterpå....og vips så må jeg bytte mobil. Kjøpe noe nytt, noe sprekere, noe bedre, for nå går plutselig mobilen eller nettbrettet utrolig tregt.

Hvilket også var hele poenget med oppdateringen føler jeg...

 

Vil nok si at Samsung har beveget seg i motsatt retning av det du peker på her. Kan være enig at dette stemte med deres tidligere versjoner av "Touchwiz". Etter Touchwiz lanserte de Samsung Experience, mye det samme som Touchwiz, men med mer fokus på ytelse. I OneUI er ytelsen blitt enda bedre og kan knapt huske å ha opplevd noen tregheter så langt (bortsett fra oppstartsfasen når alt oppdateres).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...