Gå til innhold

Hva skal man bruke for å skjære i kabinett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Noen som vet hvilket redskap man skal bruke for å kutte/skjære i aluminium?

Skal modde litt på kabinettet å sette litt vifte her å der :yes:

 

Har hørt at stikksag er godt mulig, og Dremmel, men hva trenger jeg egentlig?

 

PS:

Joda, vet at det skal brukes god tid :sleep:

Black & decker og dremel lager en slik maskin som er laget for og skjære og slite i metall.

 

Sånn liten dings. veoldig hendig

Lenke til kommentar

"Platesaks" ! (mulig det bare er et annen tavn for blikksaks, men det er i hvertfall et verktøy som kan brukes til å klippe i platene uten å bøye plata så den blir stygg.) Du må i hvertfall ikke finne på å bruke ei vanlig "metallsaks". De bøyer og lager veldig stygge spor. Platesaksa er formet annerledes og har et kutteblad som klipper mot to saksblad i stedet for ett. Det gjør at plata ikke blir bøyd der du klipper, men får en fin kant.

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

gå inn på casemods-annet-nibbling cutter,

så har du noe å kutte i sidedører med, du må først bare lage et hull så er det bare å klippe i vei. koster 157 u.frakt

det går igjennom 1,5mm aluminium

den klippe saken der er UTROLIG dårlig!

Jeg skulle klippe i døra på et slikt kabinett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DX01BLDU men etter en halv time var jeg bare kommet noen cm og døra så ut som om noen hadde kasta en håndgranat på'n :devil: (For ikke og snakke om at du blir helt ødelagt i hånda da :mad:)

 

Ta heller ei stikksag med et fint blad og kutt fra innsiden av døra slik at det ikke blir riper i lakken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...