Gå til innhold

Hjelp til oppkobling av sub til forsterker


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er totalt amatør og har kjøpt med surround anlegg beståande av to front høytalere, to bakhøytalere, en senterhøytaler og en subwoofer.

Jeg har tenkt å kjøpe en rimelig forsterker og da tenkte jeg på denne : https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/receiver-og-forsterker/VSX330K/pioneer-5-1-receiver-vsx-330-k

 

Jeg ser jo hvor jeg skal koble alle høytalerene, men der det står at subwooferen skal kobles til er det kun et hull til en plug. På subwooferen er det laget til for å koble til to høyaler ledninger. (svart og rød med et slags klemmefunskjon). Hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kobler en subwoofer (aktiv) til linje ut subwoofer /LFE,  som antakelig benytter enkel RCA kabel fra den surround receiveren du linket til og kobler signal ut på forsterker til signal inn på subwoofer.

 

Hva slags subwoofer har du? Et bilde, et navn etc. hadde gjort det mye enklere å gi råd.

 

edit: en leif

Endret av ikek
Lenke til kommentar

Du kobler en subwoofer (aktiv) til linje ut subwoofer /LFE,  som antakelig benytter enkel RCA kabel fra den surround receiveren du linket til og kobler signal ut på forsterker til signal inn på subwoofer.

 

Hva slags subwoofer har du? Et bilde, et navn etc. hadde gjort det mye enklere å gi råd.

 

edit: en leif

er en passiv sub fra LG med modellnavn: SH72TZ-W

Lenke til kommentar

Har subwooferen kun rød/svart terminaler for høytalerkabel? Hvis så, så har du et lite problem i forhold til ordinær "hjemmekino". De øvrige kanalene (LR / C / BR BL) kan nok enkelt kobles til en vanlig surround receiver som du linker til i første innlegg.