Gå til innhold

Radeon 9800 PRO eller GeForce FX 5900?


Dandel

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et valgproblem som jeg håpet jeg kunen få hjelp med..

 

Akkuratt nå har jeg et Point Of View GeForce FX 5600 kort og dette synes jeg blir får dårlig. Spill som Halo of Deus Ex 2: Invisible War og Tomb Raider: Angel of Darkness hakker enormt mye og jeg må så og si skru ned alt som er av innstillinger på det grafiske... Dette går jo ikke i lengden... Og har hørt at Radeon kort støtter mere spill?

 

Har en Athlon XP Barton 2500+ prosessor, 512/400 DDR ram, hovedkort fra Cahintech med nForce 2 som er et av de beste på det området, Sound Balster Audigy to så alt i alt jeg bra pc..

 

Men mitt valg består av: Skal jeg velge Radeon 9800 PRO eller et Point of View GeForce 5900? Skal uansett oppgradere til 1 G ram, men det er skjermkortet jeg må velge på. Spesifikasjonene til Geforce kortet er bedre en radeon sitt, men hva hjelper det hvis de høyere fx kortene ikke kan kjøre spill som halo og deus ex 2 knirkefritt.. Hva skal jeg gjøre? Er det sant at Radeon blir et bedre valg angående støtte for spill? Har alltid holdt meg til geforce så veldig vanskelig for meg..

 

Håper å få litt hjelp! Takk på forhånd!

 

Hilsen Daniel Delsett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Radeon 9800 pro yter bedre, og kjører vell fletta av Gf 5900 fx på hl2 bla.? Prisen må vell også tas i betraktning? Du får radeon 9800 pro kort nedi 2500,- nå til dags.

 

Skyt meg om jeg tar feil ;)

Pang neida..

Ville nok gått for 9800Pro jah, eventuelt et 9800Xt mye penger har du?

Radeon 9600Xt og Geforce fx 5700 er også bra kort som er endel billigere en de nevnt over.

Lenke til kommentar

Syntes att det er mange med problemer her på forumet som har ATI baserte kort.

Det var grunnen til att jeg selv kjøpte meg ett Gainward GeForce FX 5900.

Har de siste 2 ukene hatt det kortet og er veldig fornøyd. Får 5500 3D Mark

på det kortet med Pentium 4 2,8 ingen ting overklokket. Har testet det på Need For Speed Underground, Halo, Deus Ex 2, Worms 3D, Splinter Cell og har ikke hatt noen problemer. :thumbs: Syntes det er litt rart att Halo hakker på ett

Point Of View GeForce FX 5600. Kjører det fint på min andre pc en PIII

1Ghz med Gainward GeForce 4 4200.

 

God Jul alle sammen

Lenke til kommentar
Syntes det er litt rart att Halo hakker på ett

Point Of View GeForce FX 5600. Kjører det fint på min andre pc en PIII

1Ghz med Gainward GeForce 4 4200.

Kommer ann på hva man definerer som glatt da...

Tviler sterkt på at det kjører fint på PIII 1GHZ og GF4 4200......

 

Hakker selv på min PC med et Saphire Radeon 9500NP @ Pro , 2,4 GHZ P4 og 1024 DDR ram.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...