Gå til innhold

Fikk ny Antec PSU men nei!


magneto

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli riktig irritert nå. Har på følelsen at det er dette dritt hovedkortet mitt som føkker up dette nå.

 

Klikker i prime med en gang . Fatal error rounding was 0,5 expected less than 0,4

 

Har prøvd så mye fye forskjeller med RAM instillinger og Vcore.

 

Klokker jeg FSB ned til 235 så skjer ikke dette. Da funker det fint (Har da Vcore på 1,55)

 

Synes dette er så rart.

 

Noen som har en anelse. PSU'en skal da være veldig stabil. Kan det være HK'et som har problemer. Ser på MBM at Vcore går ned en god del når jeg starter prime.

Like mye som den gamle PSU'en gjorde.

 

PSU'en er en ANTec true power 420w. Disse er jo laget for stabilitet og klokking da.

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du slakket litt av på minne innstillingene dine før du klokker opp ?

Se hvilke spesifikasjoner de skal ha når du kjører de som f.eks pc 4000.

Får total klikk her om jeg kjører med for "harde" innstillinger og klokker hardt.

Har selv kraftig spenningsfall med min chieftec strømforsyning, men har en antec 550w i posten en plass :-)

Lenke til kommentar

Synes det er rart hvist CPU'en ikke klarer mer. Har jo sett den bli klokka til nermere 5ghz. D1 revision, 9 stepping. Snekkern sa jo at disse greide 3,8 ghz med vann og 3,6 med luft. Stemmer isåfall veldig dårlig.

 

PROD CODE: BX80532PG3000DSL6WK

 

FPO/BATCH : L332A876

 

Made in Malaysia

Endret av magneto
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Synes det er rart hvist CPU'en ikke klarer mer. Har jo sett den bli klokka til nermere 5ghz. D1 revision, 9 stepping. Snekkern sa jo at disse greide 3,8 ghz med vann og 3,6 med luft. Stemmer isåfall veldig dårlig.

 

PROD CODE: BX80532PG3000DSL6WK

 

FPO/BATCH : L332A876

 

Made in Malaysia

Snekker'n kan ikke lukte hvor mye din CPU klarer. Om du ikke har fått det med deg, CPU-ers OC-egenskaper varierer veldig, det er ikke gitt at en 3.0C greier mer enn 3.2 engang. Hva slags kjøling har du egentlig?

Lenke til kommentar

Prøv å sett NB strap til 800fsb, hold deg under 2.8v på rammen og se om det hjelper( spenningen er EKSTREMT ustabile over dette hvis du ikke har et helt nytt kort..) det kan også være lurt å stille timingsene på rammen selv(i stedet for by SPD..) og ikke kjør med turbo/streetracer/f1.. Prøv dette og se om du kommer høyere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...