Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi Mix 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne telefonen er jo ikke laget for å bruke front kameraet mye, så litt rart å henge seg sånn opp i det. Er veldig fornøyd med min. Trengte bare å legge inn Nova launcher og pixel camera så ble den god som gull. Flaut at andre mobiler kan koste langt over det dobbelte uten å se på langt nær like elegante ut.

 

Edit: skal innrømme en negativ ting for meg, den skulle helst vært vanntett!

Endret av Riccardo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Du får ikke mer moro for pengene

Målt på hver sine egenskaper, er det ikke mye Mi Mix 3 er best på. Den forbigås på foto, på multimedia og til dels på brukervennlighet. Men så har du den forholdsvis unike designen og alt tilbehøret som kommer i pakken. Hurtiglader og trådløs lader er inkludert. Baksiden er dessuten i keramisk materiale som det nesten er umulig å få riper i den.

Telefonen har den raskeste maskinvaren du får fatt i, enn så lenge, og den har masse RAM og lagringsplass.

Idet du låser den opp ved å skyve frem baksiden av telefonen gjør du noe 99 prosent av menneskene rundt deg ikke forstår hva er. Det kan ha sin verdi for mange.

Når så telefonen selges for relativt rimelige 6000 kroner, skal det godt gjøres å oppdrive en like spesiell mobilpakke innenfor samme budsjett. Den er kanskje ikke best, men den er veldig, veldig gøy likevel. Og for noen er det nok.

PS! Mi Mix-modellene har forholdsvis kort varighet mellom lanseringer. Det ventes at oppfølgeren til Mix 3 kommer i løpet av våren.

selv syns jeg xiomi generieltsett er bedre kjøp på bruktmarkedet.

Eneste mobil som jeg syns er bra kjøpt er ulefone power 5 på skjerm og batteri og reprasjon er enklere.

Utrolig man må bruke hånføner for å åpne en mobil.

 

Men 5g og esim mangler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

selv syns jeg xiomi generieltsett er bedre kjøp på bruktmarkedet.

Eneste mobil som jeg syns er bra kjøpt er ulefone power 5 på skjerm og batteri og reprasjon er enklere.

Utrolig man må bruke hånføner for å åpne en mobil.

 

Men 5g og esim mangler.

2års garanti og 5års reklamasjon på mobil i Norge uansett så hva slags behov har du for å selv reparere den? Ville heller kjøpt Xiaomi enn Ulefone faktisk.

 

5G er da ingen must å ha enda siden det ikke er klart og eSIM er hvertfall ikke noe must.

Lenke til kommentar

2års garanti og 5års reklamasjon på mobil i Norge uansett så hva slags behov har du for å selv reparere den? Ville heller kjøpt Xiaomi enn Ulefone faktisk.

Fordi det går raskere og bare å få noen deler, og bytte selv, en å vente 90 dager på reprasjon i kina eller polen.

Garanti betyr ikke man får medhold alltid er flere tilfeller hvis man har en ripe i glasset er det nok å miste reklamasjonensretten produsenten\repratøren tror du selv har ødlagt mobilen og du må bevise selv du ikke har ødlagt den.

Forsikring er dyrt og unødvendig hadde delene vært lettere å bytte.

Lenke til kommentar

Fordi det går raskere og bare å få noen deler, og bytte selv, en å vente 90 dager på reprasjon i kina eller polen.

Garanti betyr ikke man får medhold alltid er flere tilfeller hvis man har en ripe i glasset er det nok å miste reklamasjonensretten produsenten\repratøren tror du selv har ødlagt mobilen og du må bevise selv du ikke har ødlagt den.

Forsikring er dyrt og unødvendig hadde delene vært lettere å bytte.

Så du ødelegger heller garantien enn noen få dager på verksted... Mobilene fikses normaltsett på ett norsk verksted skjønner du..

Ripe i glasset er ikke nok til å ødelegge garantien nei. Forsikring har man gjerne fra før siden mange innboforsikringer også dekker mobil, nettbrett PC etc selv om man er utenfor hjemmet.. Koster meg såvidt over 100kr mnd for en forsikring som dekker alle eiendelene mine hjemme inkl mobil osv så ikke mye dyrt det du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det å ha en telefon som alle andre ikke har synes jeg er litt stas, derfor jeg har en Vivo NEX på vei :)

 

Enig med du! Så min Sharp SH-04H er min favoritt, selv om jeg har en S8 også.

Lenke til kommentar

Det å ha en telefon som alle andre ikke har synes jeg er litt stas, derfor jeg har en Vivo NEX på vei :)

 

 

 

Vivo har utrolig dårlig lyd under samtaler.grunnet at høytalere sitter på toppen av mobilen..Hadde min nøyaktig i en uke...må inn å klarere hver eneste app,ellers gir den ingen notifikasjon..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

All info jeg finner tilsier at den skal støtte VoLTE på samtlige bånd. Ikke at det er noen krise siden det faktisk ikke er spesielt bedre

Ja, telefonen støtter VoLTE men det hjelper lite når operatørene ikke gjør det.

Jeg synes det er stor forskjell på tale over 2G eller 4G.

Lenke til kommentar

Ja, telefonen støtter VoLTE men det hjelper lite når operatørene ikke gjør det.

Jeg synes det er stor forskjell på tale over 2G eller 4G.

Operatørene støtter jo VoLTE.

Er vel heller snakk om mobilen kanskje ikke gjør det i norskt nett isåfall. Noe som fint kan komme på plass med en oppdatering.

 

Hvilken forskjell merker du da? Klarheten er igrunn ganske lik (eller bedre å si skuffende lite forskjell) og VoLTE skaper i flere tilfeller bare mer problemer enn fordeler alt etter hvordan nettverket er der man er der og da. Blitt bedre men fortsatt ikke like stabilt som 2G samtaler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...