Gå til innhold

Nå kan høreapparatet oversette det du hører på direkten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette vil fungere som en babelfisk.

 

"The Babel Fish is small, yellow, and simultaneously translates from one spoken language to another.

 

When inserted into the ear, its nutrition processes convert sound waves into brain waves, neatly crossing the language divide between any species you should happen to meet whilst travelling in space."

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre kommet i den situasjonen at jeg må bruke høreapparater nå. I den forbindelse hadde jeg vært mer fornøyd dersom de følgende hadde vært tilfelle:

 

1. Høreapparatene hadde vart i 6 år uten feil, dårlig lyd og utfall av funksjoner. I praksis er de helt i orden kun i kort tid, før reparasjon er nødvendig.

 

2. Når høreapparatene leveres inn til reparasjon, hadde det vart fint om de faktisk kom tilbake reparerte og i orden, i stedet for å ha akkurat de samme feilene som før de ble sendte inn.

 

Jeg vil derfor oppfordre fabrikantene av høreapparater til å få orden på de to punktene over, før de forsøker enda mer avanserte funksjoner. Få de funksjonene som eksisterer i dag til å fungere først.

Lenke til kommentar

Du skal jo ha en del forskjellige produsenter å velge mellom da. GN Resound, Oticon, Samsung med mange flere. Du skal ha anledning til å prøve ut om et høreapparat er tilfredstillende for deg. Selvsagt får du ikke prøvd ut holdbarheten på den måten. Alt jeg prøver å fortelle er at det kanskje finnes erfaring du kan lete opp på hva som er dårlig og hva som er bra i lengden.

 

Hva ser ut til å være gjengangeren med feil på apparatet ditt da, og hvilken produsent står bak det?

 

Artikkelomtalte produsenten ser ut å være hel-amerikansk enn så lenge. Blir sikkert noen oppkjøp ene eller andre veien i den bransjen:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Starkey_Hearing_Technologies

Endret av G
Lenke til kommentar

Sikkert for spesielt interesserte, men ReSound var aldri i orden nye fra esken. Lyd i det ene høreapparatet aldri god, selv med flere såkalte reparasjoner. Siemens høreapparater i orden nye fra esken, men dårlig lyd etter ca. et år. Fokus (dvs. muligheten for å forsterke lyden i bred eller smal "stråle") har falt ut og er ikke i orden etter to reparasjoner. Manuell volumkontroll ikke i orden etter to reparasjoner.

 

Jeg skjønner at dette er litt "off topic", men som sagt ovenfor, Høreapparatprodusentene må først lære seg å lage pålitelige og driftssikre produkter, før de forsøker å presse inn flere funksjoner. De må også sørge for at noen som er dyktigere enn dilettanter kan forestå reparasjoner.

 

Høreapparater er veldig dyre, og man får nye etter minimum 6 år. På den måten er det ikke bare å prøve og eksperimentere med nye modeller hele tiden.

Lenke til kommentar

Men dersom Siemens-apparatet er svekket i funksjon etter 1 år som du sier, så ville jeg forsøkt meg med pengene tilbake ift. kjøploven etter to reparasjonsforsøk. Da har du råd til å kjøpe Oticon eller hva det neste måtte bli du ønsker å prøve ut.

 

Det vil også få fart på å sparke dilettantene som er på verkstedene, da de må tilfredstille etter to utbedringsforsøk.

 

Men så spørs det om det er tekniske feil med selve produktet, eller om det er ørevoksen som tetter til noe i de ytre delene som du har opplevd. Har du fått noen rapport om hva som var galt og hva som ble utbedret?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...