Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Løst": Tips om rimelig lån/leie av bil for en periode i Østfold


plankeby

Anbefalte innlegg

Etter ekstrem uflaks (flere spesielle hendelser utenfor vår kontroll) på flere områder, så er nå økonomien radbrukket og hverdagen på ekstrem sparemodus. -Nei, det er ikke noe luksusfellen materiale og heller ikke feil bruk av forbrukslån!!

 

Vår Ford takket helt for seg pga avansert elektrisk feil. Bilen er i perfekt teknisk stand mekanisk, 9 år og gått knapt 100 000. Tør ikke bruke mer penger på den, da Ford har famlet i blinde lenge og bare sugdt ut maaange tusenlapper.

 

Er svært avhengig av å ha en bil i familien pga til og fra jobb og annet. Småkjøring i 2 mils radius.

 

Nok tørrprat, spørsmålet er:

Har noen tips ideer om leie/lån av bil utenom vanlig dagsleie til 6-700 kr døgnet. Bor i Fredrikstad/Sarpsborg region. Kan gjerne kjøre med reklameskilt på taket m.m. om noen skulle ha gunstig leie av den grunn.

Kan ikke kjøpe ny bruktbil på sparket nå...

 

Dersom dette innlegget passer bedre i annen tråd, kan det flyttes.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere brukt https://nabobil.no/r/494008 med stort hell og fått leie bil helt ned i 350 kr per døgn med 200 km per døgn inkludert, skal du ha det enda rimeligere så går det jo an å spørre venner/slekt om de har en ekstra bil de kan låne bort en periode mot betaling av kostnader, du kan f.eks legge ut en post på facebook og spørre.

Så litt på nabobil. Venner eller familie er det dårlig med, så ingen å spørre. Er kun viktig småkjøring hver morgen, da buss ikke er alternativ.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Tja, det burde vel gå an å finne en bil du kan lease til typ 1000kr i mnd om du skriver under avtale for ett år...

 

Aldri hørt om. Hvordan fungerer det? 

Lenke til kommentar

Aldri hørt om. Hvordan fungerer det? 

Fungerer jo akkurat som en vanlig leasing avtale, bare at du må forhandle litt på pris og på lengden av avtalen.

 

Riktig nok ser jeg jo nå at TS mest sannsynelig ikke kan betale noe innskudd, da blir nok månedsprisen fort en 2-3000kr, men du får ikke akkurat leid bil mange dagene for den summen.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Fungerer jo akkurat som en vanlig leasing avtale, bare at du må forhandle litt på pris og på lengden av avtalen.

 

Riktig nok ser jeg jo nå at TS mest sannsynelig ikke kan betale noe innskudd, da blir nok månedsprisen fort en 2-3000kr, men du får ikke akkurat leid bil mange dagene for den summen.

 

Forhandle "litt" og kontrakt som bare varer ett år? Lykke til.

 

Trådstarter skriver at han ikke ønsker å betale 6-700kr/døgn for å leie bil og han ikke har mulighet til å kjøpe bruktbil, da er leasing med månedspris 1.000,- helt utelukket. Innskuddet blir minst det en sliten bruktbil koster om du skal ha så lav månedsleie. Har aldri hørt om leasing over kun ett år annet enn om du overtar en kontrakt privat.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Forhandle "litt" og kontrakt som bare varer ett år? Lykke til.

 

Trådstarter skriver at han ikke ønsker å betale 6-700kr/mnd for å leie bil og han ikke har mulighet til å kjøpe bruktbil, da er leasing med månedspris 1.000,- helt utelukket. Innskuddet blir minst det en sliten bruktbil koster om du skal ha så lav månedsleie. Har aldri hørt om leasing over kun ett år annet enn om du overtar en kontrakt privat.

Er du blind? 700kr døgnet står det

 

Har allerede hørt med ett firma, var ikke noe problem å lease bilen i ett år sist jeg sjekket, prisen gikk riktig nok opp en del, og ikke var det kliss ny bil heller.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Er du blind? 700kr døgnet står det

 

Har allerede hørt med ett firma, var ikke noe problem å lease bilen i ett år sist jeg sjekket, prisen gikk riktig nok opp en del, og ikke var det kliss ny bil heller.

 

Du har rett, det var 700kr /døgn jeg skulle ha skrevet - men det forandrer jo ingenting. Er du enig i at leasing til 1000 kr/mnd ikke høres ut som en plausibel løsning for trådstarter?

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Du har rett, det var 700kr /døgn jeg skulle ha skrevet - men det forandrer jo ingenting. Er du enig i at leasing til 1000 kr/mnd ikke høres ut som en plausibel løsning for trådstarter?

Ser ikke akkurat at du kommer med noe bedre forslag, selv hos nabobil får du bare 10 dager med bil for typ 3-4000kr

 

Men jeg skal uansett komme med ett annet tips som det kan være verdt å iaf se på;

 

https://bilkollektivet.no/

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Ser ikke akkurat at du kommer med noe bedre forslag, selv hos nabobil får du bare 10 dager med bil for typ 3-4000kr

 

 

 

Må man kvalifisere seg med forslag for å påpeke at ditt "forslag" er utopi altså? Om ikke annet så skaper jo du bare falske forhåpninger for trådstarter med en idé om at leasingkontrakter til en slikk og ingenting over ett år eksisterer.

Lenke til kommentar

Må man kvalifisere seg med forslag for å påpeke at ditt "forslag" er utopi altså? Om ikke annet så skaper jo du bare falske forhåpninger for trådstarter med en idé om at leasingkontrakter til en slikk og ingenting over ett år eksisterer.

Det er alltids verdt å spørre hos selskaper som leaser, det verste du kan få er jo ett nei, no big deal...

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Det er alltids verdt å spørre hos selskaper som leaser, det verste du kan få er jo ett nei, no big deal...

 

Jepp, det kan man. Du kan også spørre om å få en bil gratis. Jeg tror ikke noen av delene er verdt å kaste bort tiden på.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Du kan også få en takstein i hodet neste gang du er ute og går, så bare holdt deg hjemme du ;)

 

Nei. Jeg må ut og jobbe. Jeg må tjene penger til å betale leasingbilen min. Den koster mer enn 1.000,- i måneden.

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Siden bilen er nødvendig for to voksne og barn å komme på jobb/barnehage m.m. Så kjøpte jeg en bil, myyye raskere enn beregnet. Da er nesten søvnløse netter og stress over. Bare å ikke se på kontoutskriften... Med bil som virker kan jeg også se etter en jobb til. Selge mest mulig av ting vi har på Finn og annet, så går dette greit.

 

Hadde det vært sommer kunne sykkel og sykkelvogna fungert.

 

Rent a wreck var et alternativ.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken kjøpte du? finn annonse? :)

Annonsen er helt borte nå. Ble en noen år gammel Ford Focus, diesel. Håper den holder, har dårlig erfaring med Ford på bilen som takket for seg.

Gadd ikke kjøpe eldgammel bil for å få fancy bilmerke. Prøvde brukt Kia Sportage, men høy pris og ikke så sporty å kjøre.

Bil er for meg en god kjøreboks som skal virke og være grei på veien.

Litt dumt å ikke ha en måned til å se og følge med på brukt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...