Gå til innhold

Grunnutdanning for vektere


Oliver1308

Anbefalte innlegg

Hei!


 


Jeg har nylig startet på et kurs (Grunnutdanning for vektere) som varer i en måneds tid. 


Så lurer nå på om det er noen andre her inne som siden tidlig i fjor har dette kurset, som har noen råd eller tips om hvordan jeg bør jobbe med det teoretiske. Samt hva jeg bør fokusere mer på og ikke i forhold til eksamen? Hovedsakelig er spørsmålet mitt, hvordan forbereder jeg meg best mulig før eksamen. Håper noen her inne har tatt kurset, og vil komme med noen gode råd og tips. 


 


På forhånd takk!


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg tok kurset, men består ikke eksamen fortsatt av en avkrysningsprøve? Du bør ihvertfall sette deg inn i lovverket. 

 

I følge vekteren på senteret vårt, så var eksamen ganske enkel avkrysningsprøve. Han gjorde en liten innsats for å bestå prøven.

Kommet litt nye krav nå :)

 

Den nye vekterutdanningen  Utdanningen består av e-læring, klasseromsundervisning og praktisk opplæring og gjennomføres med:

  • 47 timer e-læring. Denne delen gjennomføres hjemme og må fullføres før deltakeren møter opp for klasseromsundervisning.
  • 65 klokketimer undervisning i klasserom.
  • 45 timer praktisk opplæring som gjennomføres på øvingsobjekter (lukket område).
  • 4 timer teoretisk oppsummering
  • 6 timer eksamen som består av en flervalgprøve og en caseoppgave. Deltaker må først bestå flervalgprøven og deretter presentere den casebaserte oppgaven muntlig for en sensor. Denne eksamen må være bestått for å få utdanningen godkjent.

Utdanningen går over totalt 163 timer og gjennomføres på dagtid mandag til fredag over cirka 4 uker.

 

Til TS:

 

 

Hei!

 

Jeg har nylig startet på et kurs (Grunnutdanning for vektere) som varer i en måneds tid. 

Så lurer nå på om det er noen andre her inne som siden tidlig i fjor har dette kurset, som har noen råd eller tips om hvordan jeg bør jobbe med det teoretiske. Samt hva jeg bør fokusere mer på og ikke i forhold til eksamen? Hovedsakelig er spørsmålet mitt, hvordan forbereder jeg meg best mulig før eksamen. Håper noen her inne har tatt kurset, og vil komme med noen gode råd og tips. 

 

På forhånd takk!

 

 

Det blir som med skolen, les les og les :) Vær aktiv i timene og ikke minst "tenk" casebaserte tilfeller. Lovverk, personvern, etikk etc.

(til info, jeg har kun "gamle ordningen" selv).

Endret av comadore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...