Gå til innhold

Svindlet for flere tusen kroner


Anbefalte innlegg

Har blitt svindlet for flere 1000 kroner.

Banken vil eg skal gå til politiet for å anmelde saken.

 

Noen transaksjoner kjenner eg ikke noe til.

 

Andre transaksjoner vet eg hva er da eg har godkjent at eg kjøper innholdet men føler meg skikkelig lurt for eg følte eg ikke fikk det eg ble lovet.

 

 

Utfordrende er at eg er redd for å vise politiet hvilke sider eg har vært inne på.

dette er litt flaut for min del da dette er en sex side.Og det er vel ulovlig å være inne på en sån side.

Da kjøp av sex er ulovlig i Norge.

Men det var bare chat. Det ble aldri noe av, for de var falske personer.men det kan eg ikke bevise

 

Men for å få tilbake alle pengene så er vel det sikreste å anmelde desse transaksjonene

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: be18b...b8f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kjenner til så er det ulovlig å "forsøke å kjøpe sex" så jeg regner med at du risikerer å bli bøtelagt for forsøket.

 

Størrelse på bot eller hvorvidt det havnet på rulleblad vet jeg ikke. Det måtte vært snakk om en betydelig sum før jeg vurderte å gå til politiet med slikt.

 

Jeg hadde antagelig heller tatt det som en dyr lærepenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men sidene eg har blitt svindlet på har ingenting med de sidene å gjør.

Pluss at eg skulle ikke kjøpe sex..dette var en flørteside der en kan chatte og flørte.

Foxyflirt het det.

 

Min hensikt var ikke bare sex. Eg betalte for å chatten med folkene.

Eg føler ikke det er ulovlig.

 

Men siden har en del lettkledde damer som hinter til sex.

 

Men det betyr ikke at eg var ute etter det.

 

Min hensikt var å chatten å treffe å bli kjent.

 

 

 

 

 

Såvidt jeg kjenner til så er det ulovlig å "forsøke å kjøpe sex" så jeg regner med at du risikerer å bli bøtelagt for forsøket.

 

Størrelse på bot eller hvorvidt det havnet på rulleblad vet jeg ikke. Det måtte vært snakk om en betydelig sum før jeg vurderte å gå til politiet med slikt.

 

Jeg hadde antagelig heller tatt det som en dyr lærepenge.

Anonymous poster hash: e7361...c0d

Lenke til kommentar

 

Min hensikt var å chatten å treffe å bli kjent.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e7361...c0d

 

Beklager, men det er ingen på slike sider som vil treffe noen, der har du nok tenkt meget feil.

 

Vil du bli kjent med og møte noen må du gå for en datingside som sukker.no eller moteplassen.no. Dette er dating og ikke sexchat sider vel å merke.

 

Anonymous poster hash: 4862c...b1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Til min store glede har eg faktisk fått en kjæreste gjennom møteplassen ?? Vi er svært lykkelige.

 

Men kjenner det svir de pengene som har blitt trukket fra foxyflirt og feedfe.com.

Og holfee.com

 

 

 

 

 

Beklager, men det er ingen på slike sider som vil treffe noen, der har du nok tenkt meget feil.

 

Vil du bli kjent med og møte noen må du gå for en datingside som sukker.no eller moteplassen.no. Dette er dating og ikke sexchat sider vel å merke.

 

Anonymous poster hash: 4862c...b1a

Anonymous poster hash: e7361...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du ikke kan få igjen pengene gjennom noen form for beskyttelse i bank, ved bruk av kredittkort e.l. så kan du i grunn bare glemme det.

 

Du kan anmelde, men det er fånyttes.

Politiet gjør absolutt ingenting i slike saker, selv ikke om du svindles av navngitte personer med kjent identitet på sider som Finn er det noe hjelp i å anmelde, og garantert ikke når svindelen er gjort av selskaper som driver lugubre nettsider i utlandet.

 

Ta det som en lærepengene, aldri gi ut kontonummer og andre opplysninger til den typen nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Banken vil se på det å hjelpe meg. Dette var vanlig visa kort.

 

Men de trengte at eg anmeldte saken til politiet først.

 

 

 

 

 

 

 

Dersom du ikke kan få igjen pengene gjennom noen form for beskyttelse i bank, ved bruk av kredittkort e.l. så kan du i grunn bare glemme det.

 

Du kan anmelde, men det er fånyttes.

Politiet gjør absolutt ingenting i slike saker, selv ikke om du svindles av navngitte personer med kjent identitet på sider som Finn er det noe hjelp i å anmelde, og garantert ikke når svindelen er gjort av selskaper som driver lugubre nettsider i utlandet.

 

Ta det som en lærepengene, aldri gi ut kontonummer og andre opplysninger til den typen nettsider.

Anonymous poster hash: e7361...c0d

Lenke til kommentar

Banken vil se på det å hjelpe meg. Dette var vanlig visa kort.

 

Men de trengte at eg anmeldte saken til politiet først.

 

Det stemmer nok, i så fall kan du med enkelhet anmelde saken, uten å opplyse om at sidene du har besøkt har noe som helst med sexsalg å gjøre.

 

Det eneste du trenger, er kopi av anmeldelsen for å kreve beløpene refundert gjennom Visa, dersom du er beskyttet på den måten.

 

Skriv at du oppfattet det som "chat" og legitime nettsider, osv. i anmeldelsen, men kredittkort-info har blitt misbrukt ved ordinært bruk.

Pass på å ikke inkriminere deg selv, men sannsynligheten for at noen hos politiet noen gang leser anmeldelsen er liten, men man vet jo aldri?

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men sidene eg har blitt svindlet på har ingenting med de sidene å gjør.

Pluss at eg skulle ikke kjøpe sex..dette var en flørteside der en kan chatte og flørte.

Foxyflirt het det.

 

Min hensikt var ikke bare sex. Eg betalte for å chatten med folkene.

Eg føler ikke det er ulovlig.

 

Men siden har en del lettkledde damer som hinter til sex.

 

Men det betyr ikke at eg var ute etter det.

 

Min hensikt var å chatten å treffe å bli kjent.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e7361...c0d

Da hadde nok jeg misforstått deg litt.

Ja, som de andre sier så kan du søke om å få tilbake pengene igjennom din visa forsikring. Jeg regner med at du har fått et skjema fra banken din hvor du skal beskrive hva som har skjedd, denne leverer du til banken som videreformidler dette til visa som vurderer hvorvidt de anser deg til å ha vært uaktsom eller ikke.

 

Iallefall var det slik jeg fikk det forklart en gang jeg bestilte noen sko fra en nettside som i ettertid slo meg som useriøs. Jeg fikk skjema hos banken og ble aldri bedt om å levere anmeldelse - jeg informerte bare om at jeg hadde bestilt en vare, aldri mottatt noen ordrebekreftelse eller sendingsbekreftelse, pengene ble trukket fra konto og butikken svarte ikke på koen henvendelser-, men jeg gikk selv ikke lenger med saken ettersom skoene dukket opp i posten samme dag som jeg skulle gjøre det.

 

Min sak er ikke helt lik din, men antagelig er det bare en formalitet hvor de ber deg levere anmeldelsen siden din sak er litt mer komplisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...