Gå til innhold

Nytt headset men mikrofonen funker ikke som del skal


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen!
Håper du vil hjelpe.

Nylig fått levert det nye headsetet jeg har bestilt, å planen var å bruke mikrofonen på headsetet til å prate med venner på discord.
Dette er snakk om Corsair HS50.
Til å starte med trodde jeg var alene om dette problemet, men etter 1 times tid på google fant jeg 1000 forskjellige tråder om akkurat dette problemet til HS50, blandt annet pluss andre mic problemer.

Men hver gang jeg finner en tråd som skal "løse" problemet, så funker det ikke for meg.

Trykk på link å hør.
https://vocaroo.com/i/s0pffp0l6J6C
Det jeg sier er: Hei og velkommen, dette er en test 1, 2, 1, 2, 1, 2.
Dere hører at stemmen min kommer inn å ut, som om micen prøver å redusere/dempe lyden, for å kanskje fjerne bakgrunnslyder, ikke vet jeg.. Men jeg har prøvd å ha micen så nært munnen at den nesten er på munnen, prøvd forskjellige avstander men oppfører seg på samme måte.

På bilde ser dere oppsettet.
post-165463-0-47360600-1546966368_thumb.jpg
Å på enhetsbehandling har jeg prøvd å slette, oppdatere og installere driveren på nytt uten noe hell.post-165463-0-75835800-1546966396_thumb.jpg

At det finnes så mange tråder og linker som går direkte på mic problemer til Corsair HS50 får til å stusse på hvorfor det er slikt.

Jeg har prøvd Voicemeeter, VB-CABLE og flere forskjellige programmer for å finjustere lyden blabla, men ingenting har funket til nå.

Har også prøvd 1 eller var det 2 Corsair drivere for headset selv om mitt headset ikke er støttet av de, men prøvde likevel å det ga intet resultat.

Håper virkelig noen har den ULTIMATE SOLUTION :D

Mvh Hveding
 

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hodesett med analog tilkoplinger koplet til realtec mic utgang på hovedkort , jaja

http://www.tomsguide.com/answers/id-3800158/realtek-microphone-input-low.html

 

dimitrisch47 October 16, 2018 10:21:57 PM

I fixed the problem by uninstalling realtek driver and using the Microsoft high definition audio driver!Seems Realtek [watch your language] up their driver haha. Thanks though I am looking for a cheap mic (under 60€)

 

Solution for someone who is having same problem!

 

-Device manager

-Sound

-RealTek High Definition Audio (right click)

-Properties

-Driver

-Rollback Driver

-Reboot

Lenke til kommentar

Burde kjøpt et godt usb audio headsett f.eks Corsair Void Pro

skjønner jeg har gjort et feil kjøp. Stor fornøyd med selve headsetet, men kjipt at micen ikke funker som den skal.

 

Hvis du bytter USB port til annen 3.5mm jack(i tilfelle du har flere), er resultatet det samme?

Har ikke flere, men vuderer å kjøpe en slik forsterker, 3,5mm jack inngang, så er motsatt side på lydkort USB. Men da må jeg invistere penger i det, å funker ikke det er det bortkastet penger, men kanskje verdt et forsøk.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Problemet er realtec hardwaren

Disable alt som er av lydforbedringer i playback har hjulpet noen.

Prøv også microfonutgangen bak pcen på i/o-shield (regner med at du har brukt front/fpio)

 

Vil du fortsatt bruke hs50 analog kan du kjøpe et dugelig usb lydkort . Jeg anbefaler i såfall Asus Xsonar U5 https://www.prisjakt.no/product.php?p=2771785&gclid=Cj0KCQiAsdHhBRCwARIsAAhRhsn2UJbXgz5OspJTSgiskpw0DFdnwxifUFn5w4xQSyPLtaRKDyPXgSgaAhtsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar

Problemet er realtec hardwaren

Disable alt som er av lydforbedringer i playback har hjulpet noen.

Prøv også microfonutgangen bak pcen på i/o-shield (regner med at du har brukt front/fpio)

 

Vil du fortsatt bruke hs50 analog kan du kjøpe et dugelig usb lydkort . Jeg anbefaler i såfall Asus Xsonar U5 https://www.prisjakt.no/product.php?p=2771785&gclid=Cj0KCQiAsdHhBRCwARIsAAhRhsn2UJbXgz5OspJTSgiskpw0DFdnwxifUFn5w4xQSyPLtaRKDyPXgSgaAhtsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Hehe, jeg tenkte mer på noe slikt: https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/14943/xtrfy-sc1-lydkort

Biligst mulig siden headsetet i seg selv ikke er det beste. Betale 500 kr for headset så 1000 kr for et lydkort synes jeg blir litt dumt.

Lenke til kommentar

Tipper at reklamasjon (og det er hovedkortet/realtek/drivere/windows10) som er kilden til problemene og man kommer ingen vei med å faktisk løse problemet.

Du får et nytt produkt (hovedkort) - også med onboard realtek HD audio chip og de samme software/driver/windows 10 problemene oppstår og "here we go again".

Jeg sier "drit i realtek onboard audio chip " og bruk et dedikert eksternt lydkort/DAC tilkoplet PCen via USB som du kan tilkople analoge hodesett (HDS50 )

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...